نخستین جشنواره «حس پروانگی» در یاسوج برگزار می شود

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین جشنواره استانی «حس پروانگی» بهمن ماه امسال در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار می شود.

سرهنگ امیرعباس آسمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه هدف این جشنواره دانش‌ آموزان مقطع متوسطه دوم و دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب اردوهای راهیان نور تحت تأثیر سیره شهدا و رزمندگان قرار گرفته و به لحاظ معنوی متحول شده اند.

وی افزود: این جشنواره در راستای تبیین هر چه بیشتر جایگاه والای فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد و شناساندن سبک زندگی شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌ شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فراخوان دریافت آثار افراد متحول شده اردوهای راهیان نور این استان در ۲ بخش دانش آموزی و دانشجویی اول دی ماه ۱۳۹۸ صادر می شود.    

سرهنگ آسمند عنوان کرد: مهلت دریافت آثار متقاضیان شرکت در این جشنواره نیز تا اواسط دی ماه امسال خواهد بود.

وی ابراز داشت: آثار قابل ارائه در این جشنواره شامل شعر، دل نوشته، خاطره، داستان کوتاه، عکس و نقاشی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار برتر ارائه شده به این جشنواره تعیین و از صاحبان آنها در هر ۲ بخش دانش آموزی و دانشجویی در آیینی در شهر یاسوج مرکز استان تجلیل می ‌شود.

سرهنگ آسمند اظهار داشت: این آثار برتر در آینده ای نزدیک در قالب یک کتاب چاپ، منتشر و در اختیار قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد قرار می گیرد.

وی افزود: مهمترین هدف برگزاری این جشنواره ترغیب بیش از پیش دانش ‌آموزان و دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد برای سفر به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور است.

سرهنگ آسمند بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش، بسیج دانش ‌آموزی و بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری این جشنواره با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همکاری، مشارکت و تعامل می کنند.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha