۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83596131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل کمبود نقدینگی در واحدهای صنعتی سمنان جدی است

سمنان- ایرنا- دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی استان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و ادامه این روند صنایع را با چالش مواجه می‌کند.

عبدالحمید دربانیان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حال واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان به خصوص واحدهای کوچک و متوسط به معنی واقعی ناخوش است و  ادامه این روند باعث تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود.

وی یادآور شد: دولت در سال‌های گذشته برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان سمنان در بخش‌های مختلف صنعتی برنامه جامعی نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال استان سمنان با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش در حال انجام است و خبری از برنامه‌های توسعه ای در این بخش نیست.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: اگرچه فشارهای خارجی و تحریم در کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در استان بی‌تاثیر نبوده است اما فعالان اقتصادی برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید در سمنان پیشقدم شوند.

دربانیان اضافه کرد: دولت برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در استان با اعطای تسهیلات سرمایه ثابت برنامه داشته باشد.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: اقتصاد استان به صنعت متکی است و با اتخاذ رویه‌های اصولی باید از نیروی انسانی شاغل در این بخش حمایت کرد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

اخبار مرتبط