۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83596856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمایت قاطع رییس جمهوری چین از رییس منطقه اجرایی هنگ کنگ

پکن- ایرنا- «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین ضمن حمایت قاطع از خانم «کری لم» رییس اجرایی منطقه ویژه هنگ کنگ چین، خطاب به وی گفت دولت مرکزی پکن، شجاعت و مسئولیت پذیری شما را کاملا تائید می کند.

به گزارش ایرنا "شی جین پینگ" روز دوشنبه در دیدار خانم «کری لم» در پکن افزود: شما در قبال مشکلات و فشارهای گوناگون بر اصل یک کشور دو نظام پایبند بوده اید، مطابق قانون حکمرانی کرده و با مسئولیت پذیری کامل کارهای سخت زیادی انجام داده اید.

او گفت: شما همچنین در راس دولت منطقه اداری ویژه به توجهات اجتماعی پاسخ داده، برای کمک به موسسات و مردم رشته اقداماتی اتخاذ کرده اید و تضادها و مسائل اجتماعی سطوح عمیق را مجدانه بررسی کرده اید.

شی خاطر نشان کرد: دولت مرکزی همچنان قاطعانه از حکمرانی دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ به ریاست «کری لم»  پشتیبانی و از پلیس هنگ کنگ در اجرای قانون حمایت می کند و امیدواریم شخصیت های اجتماعی هنگ کنگ همبستگی را حفظ کنند و همه با هم به بازگشت روند توسعه هنگ کنگ به مدار عادی کمک کنند.

رییس جمهوری چین تصریح کرد: سالی که به زودی به پایان می رسد پیچیده ترین سال برای هنگ کنگ از زمان بازگشت به آغوش میهن است دولت مرکزی اقدامات کری لام را تائید می کند.

کری لام رییس منطقه اداری ویژه هنگ کنگ نیز در این دیدار گزارشی درباره وضعیت کنونی هنگ کنگ و امور دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ به رییس جمهوری چین ارایه کرد.

هنگ کنگ در پنج ماه گذشته به دلیل نارضایتی معترضان از لایحه استرداد مجرمان به چین نا آرام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha