۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 1000
کد خبر: 83596961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کار یک آرایشگاه زنانه در مرودشت به تعطیلی کشید

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰
کد خبر: 83596961
کار یک آرایشگاه زنانه در مرودشت به تعطیلی کشید

شیراز - ایرنا- یک آرایشگاه زنانه در مرودشت، به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی، با دستور مقام قضایی تعطیل شد، آرایشگاه‌ها فقط باید در حوزه آرایشی به بانوان خدمات ارائه کنند ، دخالت آرایشگاه‌ها در امور پزشکی تخلف قلمداد می شود.

سرپرست شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان مرودشت روز دوشنبه اعلام کرد: در پی تشدید بازرسی های کارشناسان بهداشت محیط این شبکه و ماموران انتظامی اماکن عمومی از آرایشگاه ‌های زنانه، یک آرایشگاه متخلف زنانه در مرودشت تعطیل شد.

 مجید اکبرزاده  افزود: بر اساس آیین ‌نامه امور صنفی، آرایشگاه ‌های زنانه تنها مجاز به ارائه خدمات آرایشی به بانوان هستند، اما برخی از این واحدها مرتکب تخلفاتی همچون فروش مواد آرایشی و بهداشتی، دخالت در امور پزشکی، تاتو، تزریق ژل و بوتاکس نیز می‌شوند.

وی ادامه داد: هرگونه دخالت در امور پزشکی از سوی آرایشگاه ‌های زنانه که باعث به خطر انداختن سلامت مردم شود، جرم است و مطابق مقررات و قوانین با این افراد برخورد می شود.

 اکبرزاده تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف های بهداشتی می توانند در طول شبانه روز موضوع را به کارشناسان تلفن گویای ۱۹۰ سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت اطلاع دهند.

تخلفات صنفی در آرایشگاه ها  با نظارت بازرسان اصناف بررسی و گزارش می‌شود. به تخلفات بهداشتی با نظارت بازرسان بهداشتی مربوط که از بانوان هستند رسیدگی می شود این بازرسان به آرایشگاه‌های متخلف سرکشی می‌کنند و بازرسی و نظارت کامل را انجام  و تخلفات انجام‌شده را گزارش می‌دهند.

تزریق ژل  یک کار پزشکی است و آرایشگر نمی‌تواند عملی را مرتکب شود که در حوزه خدمات ارائه‌شده آن نیست. بنابراین، اگر آرایشگری مرتکب چنین عملی شود، این کار دخالت در امر پزشکی محسوب می‌شود و در صورتی که اداره اماکن از آن مطلع شود، می‌تواند ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت، به طرح شکایت و اعلام جرم در مراجع قضایی اقدام کند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۵۲ کیلومتری شمال شیراز است.

اخبار مرتبط