۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83597562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۱۳۵ میلیارد ریال برای ساخت راه روستایی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: امسال تامین ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای ساخت راه‌های روستایی استان مصوب شد که این رقم هم اکنون تخصیص یافته است.

علی علیمردانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون پروژه راهسازی در قالب ۶۹ قرارداد در ۸۰ محور روستایی استان در حال انجام است که طول این راه ها، ۷۳۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵۰ کیلومتر از راه روستایی آسفالت شده است افزود: ۸۰ کیلومتر دیگر، آماده آسفالت است.

علیمردانی اظهار داشت: امسال همچنین از محل منابع استانی، بیش از ۵۶۷ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های راهسازی استان مصوب شده است که تاکنون و در مرحله نخست، حدود ۱۱۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است. 

وی خاطرنشان کرد: کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها، امسال اعتبار بیشتری به حوزه راهسازی اختصاص داده اند. 

وی تصریح کرد: پارسال برای پروژه‌های راه سازی استان، حدود ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار استانی مصوب شد که از این میزان، تنها حدود ۱۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

علیمردانی با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب ۴۷ درصد است گفت: برای جبران عقب ماندگی‌ در این شاخص و سرعت دادن به اجرای پروژه‌ها، نیاز است اعتبار بیشتری برای راه سازی اختصاص یابد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تاکنون یکهزار و ۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و در این مدت شاخص بهره مندی روستاییان استان از ۱۷ درصد به ۴۷ درصد رسیده است.

براساس این گزارش، ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان شمالی آسفالت و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خاکی و شوسه است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha