۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83600283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری مهاباد گشایش یافت

مهاباد- ایرنا- نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و گردشگری هنرمندان مهابادی با عنوان «یلدا با صنایع دستی» در سالن نگارخانه تالار وحدت این شهرستان گشایش یافت.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد روز پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف بزرگداشت شب یلدا و حمایت از صنایع دستی و معرفی سوغات این شهرستان در این شهرستان دایر شده است.

غلامرضا عبده اضافه کرد: در این نمایشگاه تولیدات گلیم، بافتنی‌های سنتی، قلاب بافی، بافته‌های داری، مصنوعات چوبی از جمله مشبک، منبت و معرق چوب و همچنین مجسمه‌های ساخته شده از چوب با موضوعات مردم شناسی، چرم، نمد، سنگ‌های قیمتی، بدلی‌جات و سوغات برای فروش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به مدت سه روز صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت فعالیت‌های اجتماعی و رونق اقتصادی بیشتر بازار و کمک به کسب و کار ساکنان محلی و ایجاد فضای با نشاط برای شهروندان از دیگر اهداف این نمایشگاه در آستانه طولانی‌ترین شب سال است.

یلدا در فرهنگ ایران‌ باستان، سپری شدن بلندترین شب سال و پس از آن افزوده شدن بر مدت زمان روزهای آتی است؛ مردم ایران این شب را از غروب آفتاب آخرین روز آذرماه تا طلوع نخستین روز دی‌ماه جشن می‌گیرند و نقل افسانه و حافظ‌خوانی در این شب مرسوم است.

هر سال در این شب که به نام شب «چله» نیز نامگذاری شده است آیین‌های خاصی در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود و در این شب ایرانی‌ها با تنقلات، شیرینی و هندوانه از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha