نخبگان و اندیشه‌ورزان زمینه انتخاب اصلح را برای مردم فراهم کنند

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: انتخاب نماینده با رای مردم یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نقش نخبگان در راه انتخاب افراد اصلح توسط مردم بسیار حائز اهمیت است تا با بصیرت و شناخت دقیق افرادی را که شایستگی لازم برای حضور در مجلس را دارند انتخاب کنند.

حسین خوش اقبال روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی هیات اندیشه ورزان استان کردستان اظهار داشت: اگر قبل از انقلاب نیروی آموزش دیده و متخصص کم و جوابگوی نیاز کشور نبود ولی امروزه با عنایت نظام اسلامی  در بسیاری از زمینه ها نیروهای انسانی خلاق و توانمند در عرصه توسعه حضور فعالی دارند.

وی افزود: در بخش مباحث اجتماعی نیز باید با حضور و مشارکت دانشگاهیان، نخبگان، مدیران، کارشناسان گام‌های مهم و تاثیرگذاری برای ارتقای شاخص ها و ایجاد امید بیشتر در جامعه برداشته شود.

خوش اقبال تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ سال تجربه مدیریتی به ویژه در مباحث اجتماعی داریم و نباید به این سادگی از کاستی ها و نارسایی های موجود در مسیر توسعه از جمله توسعه اجتماعی چشم پوشی کنیم.

معاون استاندار کردستان یادآور شد: در این راستا باید با کمک هم برای رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش خود را مضاعف و شاهد رشد شاخص های اجتماعی باشیم.

خوش اقبال اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه رای و نظر مردم استوار است و اگر حضور مردم کمرنگ شود باید بپذیریم که ما مسوولین به نحوی باعث دوری آنها از مشارکت در توسعه کشور هستیم بنابراین باید با تمام توان در خدمت مردم باشیم.

وی گفت: باید فضا را برای مشارکت بیشتر نخبگان و صاحب نظران اجتماعی فراهم کنیم و مدیران باید به دقت به نظرات و دغدغه های نخبگان توجه کرده و از تخصص آنها برای تقویت زیرساخت های اجتماعی استفاده مناسبی به عمل آورند.

خوش اقبال افزود: ما در این جلسه تخصصی اجتماعی دور هم جمع شدیم تا راهکارهای عملی و اجرایی داشته باشیم، باید به دقت برای تقویت شاخص های اجتماعی راهکارها را ارائه دهیم و از هرگونه گرایش سیاسی و جناحی برای حل مباحث اجتماعی دور کرده و راه‌های اصولی را برای تقویت مبانی اجتماعی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید توسعه و رفع محرومیت و بیان مشکلات مردم دغدغه های همه ما باشد چون باید زبان گویای مردم برای حل معضلات و مشکلات آنها باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان اظهار داشت:  ضروریست که از نظرات و اندیشه های افراد نخبه و صاحبنظر که خارج از سیستم اداری دستگاه‌های اجرایی هستند به نحوه شایسته برای تحقق برنامه ها و اهداف توسعه اجتماعی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: هدف هیات اندیشه ورزان حضور و ورود متخصصین و صاحبنظرانی است که به مسائل اجتماعی واقف و احاطه کامل دارند به عرصه اجتماعی است و انتظار داریم که همکاری خوبی بین مدیران و صاحبنظران صورت گیرد.

خوش اقبال اضافه کرد: هدف ما رصد راه‌های توسعه همه جانبه استان است و این هیات برنامه ریزی های خود را باید بومی سازی و به نحوی دنبال کند که بتوانیم در سطح استان زمینه تقویت مباحث اجتماعی را مهیا کنیم.

وی ادامه داد: به دلایل مختلف فاصله بین نخبگان و مسوولان در جامعه زیاد است و باید بپذیریم اگر امروزه با مشکلاتی مواجه هستیم که قطعا ناشی از این عدم ارتباط بین جامعه، نخبگان و مسئولان است لذا هر چه سریعتر برای برطرف کردن این فاصله کوشش کنیم.

خوش اقبال خطاب به مدیران و صاحبنظران استان گفت: هدف اصلی باید همراهی و مشارکت مردم باشد و باید بپذیریم انتخابات به نوعی عرصه ظهور و حضور نخبگان، صاحبنظران و اندیشمندان جامعه است.

خوش اقبال تاکید کرد: اگر راه حضور و مشارکت مردم در توسعه کشور فراهم نشود قطعا بسیاری از نارسایی ها همچنان حل نشده باقی خواهد ماند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای جلب مشارکت و همراهی افرادی که دغدغه توسعه و رفع مشکلات مردم را داشته اند، به عمل آورده و از همکاری آنها استقبال می کند.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: باید به انتخاب افراد دارای صلاحیت و توانایی برای حضور در مجلس دقت زیاد کنیم، زیرا این افراد پس از انتخاب شدن به عنوان نماینده مردم برای صیانت از منافع و حقوق موکلان باید تلاش کنند و نماینده کارآمدی برای مردم کردستان باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha