۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۲:۰۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83602009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه: تهدیدهای آمریکا ما را به تولید داخلی تشویق می‌کند

تهران – ایرنا -   «فؤاد اوکتای» معاون رییس جمهوری ترکیه جمعه شب گفت: تهدیدهای آمریکا به تحریم‌های بیشتر، آنکارا را بیش از پیش به تولید داخلی تشویق می کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اوکتای افزود: آن هایی که ما را به خاطر خرید سامانه ضد موشکی اس-۴۰۰ از روسیه و در خصوص جنگنده های اف -۳۵ به تحریم تهدید می کنند باید بدانند که تهدیدهای آن ها ما را بیشتر به سمت تولید داخلی تشویق می کند.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه لایحه بودجه دفاعی آمریکا موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی» برای سال ۲۰۲۰ را با ۸۶ رأی موافق در مقابل ۸ رأی مخالف تصویب کردند.

در بند مربوط به ترکیه این لایحه، عبارت عدم فروش جنگنده‌ های اف-۳۵ به دلیل تداوم روند تأمین سامانه‌های اس-۴۰۰ وجود دارد. همچنین در بند «مدرن‌سازی استراتژی دفاع ملی» اعتبار ۴۴۰ میلیون دلاری برای خرید جنگنده‌های سفارشی ترکیه در نظر گرفته شده است.

در این لایحه بر لزوم اخراج ترکیه از برنامه اف- ۳۵ و اعمال تحریم به استناد قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌های «کاتسا» تأکید شده است.

همچنین در این لایحه به تحریم پروژه انتقال گاز «جریان تُرک» پرداخته شده است. در این لایحه آمده است: وزارت امور خارجه با مشورت وزارت خزانه داری موظف است پس از تصویب این قانون هر ۶۰ و ۹۰ روز یک‌ بار، گزارشی از کشتی‌هایی که در چارچوب پروژه‌های انتقال گاز «جریان شمالی ۲» و «جریان تُرک» یا هر پروژه جایگزین دیگری در حال نصب خطوط لوله در عمق ۱۰۰ فوت و بالاتر از سطح دریا را تهیه و به کمیته کنگره ذیربط ارائه کند.

یکی از دیگر از موارد مربوط به ترکیه بند لغو تحریم‌های تسلیحاتی بخش روم نشین قبرس و اعمال محدودیت و انتقال برای فروش سلاح به این بخش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha