۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 83605013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵ داوطلب برای هرکرسی مجلس در قزوین رقابت می‌کنند

قزوین – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با اتمام رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، هم اینک ۴۵ نفر به صورت متوسط برای هرکرسی مجلس شورای اسلامی در قزوین رقابت می‌کنند.

منوچهر حبیبی روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد انتخابات استان قزوین افزود:زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی و مدت زمان اعتراض به رد صلاحیت‌ها دیروز به پایان رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون تلاش هیات‌های اجرایی در راستای برگزاری انتخابات مثبت ارزیابی می‌شود، اضافه کرد: بیشترین و کمترین میزان تایید صلاحیت‌ها به ترتیب در شهرستان بویین زهرا و تاکستان بوده است و به طور میانگین ۴۵ نفر برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی از فیلترهای هیات‌های اجرایی عبور کرده اند.

حبیبی گفت:در مرحله بعد باید هیات‌های نظارت طی فرصت ۲۰ روزه وارد عمل شده و با انجام بررسی‌های لازم، نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها را اعلام نمایند.

معاون استاندار با اشاره به جایگاه رفیع مجلس به عنوان قوه قانون گذاری، گفت: انتخابات کاری عظیم، حساس و با اهمیت است و باید مردم، مدیران و مسوولان در همه بخش‌ها دقت لازم را برای انتخاب افراد شایسته و سالم برای ورود به مجلس داشته باشند.

وی اضافه کرد: انتخابات فعالیتی بزرگ و پرحجم است و نزدیک به ۲۰ هزار نفر در استان درگیر امر انتخابات هستند که در هیچ رویداد دیگری نمی‌توان آن را سراغ گرفت.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران، بخشداران و دهیاران نباید با نامزدهای انتخابات همراهی کنند، افزود:باید از همین الان جلوی تخلفات انتخاباتی در تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها گرفته شود و گزارش آن به ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، اداره ارشاد و خانه مطبوعات هم برای اقدام مقتضی منعکس شود.

حبیبی با بیان اینکه ما به دنبال شور انتخاباتی در استان هستیم، افزود:طبق نظرسنجی‌ها هنوز شور انتخاباتی در استان ایجاد نشده است و باید کمیته اطلاع رسانی در این زمینه با ساخت و انتشار اینفوگرافی، موشن گرافی، کلیپ و ... در فضای مجازی اقدام کند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha