۳ طرح سلامت در شهرستان سپیدان به بهره‌برداری رسید

شیراز - ایرنا- با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۳ طرح حوزه سلامت با ارائه خدمات جدید در شهرستان سپیدان استان فارس به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت روز دوشنبه در ادامه سفر خود به استان فارس عازم شهرستان سپیدان شد و کلینیک ویژه و بخش CCU بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان را افتتاح کرد ، این کلینیک  با زیربنای ۸۰۰  مترمربع، با صرف ۲۰ میلیارد ریال  هزینه از محل اعتبارات دانشگاه، به دست فرزند شهید «قدرت الله ماندنی» به بهره برداری رسید.

برای این کلینیک، حضور متخصصانی در حوزه گوش و حلق و بینی، چشم، اعصاب و روان، طب فیزیکی و توانبخشی، اطفال، قلب و عروق، داخلی، جراحی عمومی، کلیه و مجاری ادراری، ارتوپد و پوست پیش بینی شده است.

دیگر خدمت جدیدی که امروز با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید، بخش CCU بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان بود.این بخش درمانی مراقبت های ویژه، با ۳۰۰ مترمربع زیربنا و صرف ۷ میلیارد ریال  هزینه به بهره برداری رسید.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح طرح های بهداشتی شهرستان سپیدان با اشاره به طرح تحول سلامت، یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت بازنگری شده و همچنان اجرا می شود ، این طرح توانست در استقرار پزشکان در نقاط کم‌برخوردار در حوزه زیرساخت های نظام سلامت و در رسیدگی به بیماری های سخت  گام های بلندی بردارد.

وزیر بهداشت همچنین گفت: استقرار مراقبت‌های بهداشتی اولیه مستحکم موجب شده تا کشورمان برای گام برداشتن به سوی پوشش همگانی سلامت، مصمم باشد ، در سال‌های گذشته به خاطر استقرار نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه حوزه سلامت خوب درخشید و مورد توجه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

آموزشگاه بهورزی سپیدان با هزینه ای معادل ۶ میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

افتتاح آموزشگاه بهورزی سپیدان 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در سفر به شهرستان سپیدان آموزشگاه بهورزی این شهرستان را افتتاح  و  بر اهمیت نقش بهورزان در پیشگیری از بیماری ها تاکید کرد.

نمکی  با بیان اینکه بهورزان طلایی ترین نقش را در امر پیشگیری از بیماری ها ایفا می کنند به نقش مربیان بهورزی در موفقیت بهورزان برای دستیابی به اهداف تعیین شده هم  اشاره کرد و ادامه داد: بهورزان، سربازان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند که توانستند با مهارت بالا، آمار مرگ و میر را کاهش دهند.

وزیر بهداشت، مراقبت از مادران باردار، نوزادان و پوشش واکسیناسیون را از دیگر خدمات بهورزان در توسعه خدمات سلامت عنوان کرد.

 وی همچنین با بیان راه اندازی پویش ۵۰-۲۰ در کشور، توضیح داد: بیست هفته تا آغاز هفته سلامت سال آینده باقی مانده است که در این پویش، هر هفته پنجاه خدمت سلامت در کشور به بهره برداری می رسد و پروژه های افتتاح شده در شهرستان سپیدان نیز بخشی از این پویش بوده است.

این آموزشگاه بهورزی در قالب ۴۰۰ مترمربع زیربنا، با هزینه ای معادل ۶ میلیارد ریال  از محل اعتبارات دانشگاه، با هدف آموزش و تربیت مهارت آموز و دانش آموز بهورزی و برگزاری دوره های بازآموزی ویژه کارشناسان سلامت، به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت برای انجام سفری یک روزه به شیراز آمده ضمن حضور  در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دو شهرستان فارس نیز سفر می کند.

افتتاح ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و بازدید از بیمارستان در حال ساخت این شهرستان از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سفر به استان فارس است .

شهرستان های سپیدان و مرودشت در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال غرب و ۵۲ کیلومتری شمال شیراز قرار دارند.