۲ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83605295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ پزشک متخصص در مناطق محروم خراسان جنوبی مستقر می‌شوند

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: پنج پزشک متخصص با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعهد ۱۲ سال خدمت در مناطق محروم خراسان جنوبی مستقر می‌شوند.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه در آیین توزیع پزشکان متخصص جدید در مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۶۵ پزشک متخصص براساس نیاز شهرستان‌های خراسان جنوبی جذب شد که پنج نفر سهمیه مازاد مناطق محروم هستند.

وی بیان کرد: از پزشکان سهمیه مناطق محروم، متخصص طب اورژانس برای بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، متخصص کودکان برای بیمارستان مصطفی خمینی طبس و ۲ متخصص ارتوپدی و یک متخصص بیهوشی برای بیمارستان شهدای قاین در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از مجموع پزشکان جذب شده تعدادی از آنان تا این لحظه خود را به استان معرفی نکرده‌اند اما باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: در صورت عدم مراجعه پزشکان طرح مذکور، غیبت آنان در اسرع وقت به وزارت بهداشت اعلام خواهد شد تا رسیدگی شود.

دهقانی افزود: شرایط حضور پزشکان متخصص در شهرستان‌ها به گونه‌ای رقم خواهد خورد که هیچ نگرانی یا سختی نداشته باشند همچنین امکانات لازم در اختیار متخصصان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در استان خراسان جنوبی فعال است که چهار مرکز در بیرجند و ۹ بیمارستان در ۱۰ شهرستان دیگر در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی، تنها شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری مرکز استان فاقد بیمارستان است.

وی با اشاره به بیمارستان در حد ساخت شهرستان خوسف یادآور شد: تا زمانی که این بیمارستان راه‌اندازی نشود پزشک متخصص به این شهرستان اختصاص داده نخواهد شد.

دهقانی به تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بدون شک تا پایان سال جاری تاخیر بخشی از کارانه‌ پزشکان جبران می‌شود.

وی بر لزوم اعتمادسازی بین مردم و جامعه پزشکی تاکید کرد و افزود: پزشکان جدید که وارد استان شده‌اند باید چشم و گوش خود را نسبت به آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود، ببندند و با عملکرد درست خود برای جلب اعتماد مردم بکوشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خطاب به پزشکان گفت: مردم استان خراسان جنوبی بسیار صبور و میهماننواز هستند لذا پزشکان با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود اما خدمت صادقانه به این مردم نباید فراموش شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha