جشنواره فرهنگ و غذا در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است

مشهد- ایرنا- چهارمین جشنواره فرهنگ و غذا با هدف معرفی فرهنگ و سنن محلی استان خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

مسوول روابط عمومی و امور فرهنگی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه از اول دی ماه تا روز چهارشنبه هفته جاری در مساحت حدود یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، شامل ۴۵ غرفه در ۲ سیاه چادر در محوطه غربی دانشکده مهندسی برپا شده است.  
داود اسدیان افزود: تاکنون سه جشنواره غذا در سال‌های گذشته برگزار شده و امسال نیز جشنواره فرهنگ به آن افزوده شده است.
وی ادامه داد: دانشجویان و غرفه‌داران در این نمایشگاه، انواع محصولات خوراکی سنتی شامل انواع آش‌ها، کیک و کلوچه را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند.
اسدیان گفت: همچنین درغرفه‌های معرفی فرهنگ نیز لباس‌های محلی که معرف فرهنگ و سنت‌های مناطق مختلف این استان است در کنار انواع شال و مانتو به فروش می‌رسد.  
وی افزود: در دیگر غرفه‌های این نمایشگاه نیز صنایع دستی‌ مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.  
اسدیان ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری کانون خیریه حس هفتم با هدف ایجاد شور و نشاط بین دانشجویان و معرفی آداب و سنت‌های محلی و منطقه‌ای ایجاد شده است.  


دبیر کانون خیریه حس‌ هفتم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این کانون از سال ۸۳ با هدف مبارزه با فقر فرهنگی توسط دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شده است.
مجتبی مشمول افزود: کانون خیریه حس هفتم قصد دارد عواید برنامه‌های فرهنگی را برای هزینه‌های مرتبط با دانش‌آموزان مناطق حاشیه و کمتر برخوردار مشهد صرف کند.
وی ادامه داد: عواید حاصل از برپایی این نمایشگاه نیز روز پنجشنبه هفته جاری تجمیع می‌شود تا برای تهیه لباس گرم این دانش‌آموزان هزینه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha