درخواست ونزوئلا از پرو و برزیل برای استرداد عاملان حمله تروریستی

تهران-ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا از دولت‌های پرو و برزیل خواست تروریست‌هایی را که در حمله اخیر به یک پایگاه نظامی در جنوب ونزوئلا دست داشتند، بازداشت و به کاراکاس انتقال دهند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری اسپوتنیک از بوئنوس آیرس، نیکلاس مادورو روز سه‌شنبه گفت: ما ۱۱ مهاجم را دستگیر کرده ایم و آنها همه چیز را به ما گفته اند. می دانیم آنها کجا آموزش دیده اند، از کجا بودجه دریافت کرده اند و حمله اخیرا را چگونه انجام دادند.

براساس اعلام مادورو، لئوپولدو لوپز یکی از مقامات ارشد مخالفان دولت کاراکاس این حمله را با هماهنگی‌ها از پایگاهی در کلمبیا، پرو و برزیل سازماندهی کرده بود.

این در حالی است که دولت های این سه کشور هرگونه ایفای نقش در حمله به این پایگاه نظامی ونزوئلا را رد کرده اند.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه از برزیل خواست به حمایت از حملات نظامی علیه کاراکاس پایان دهد و همچنین از دولت پرو خواست تروریستی را که در فضای مجازی گفته بود عامل این حمله بوده را دستگیر کند.

"ولادیمیر پادرینو"  وزیر دفاع ونزوئلا روز گذشته ضمن محکوم کردن حمله به یک پایگاه نظامی در این کشور عنوان کرد که عاملان این حمله در اردوگاه های شبه‌نظامیان در کلمبیا آموزش دیدند و دولت برزیل نیز با این افراد همکاری داشته است.  وی ضمن تایید وقوع حمله به یک پایگاه نظامی در منطقه "گراند سابانا در جنوب این کشور عنوان کرد که بلافاصله پس از این حادثه نیروهای امنیتی به منطقه اعزام شدند و یک نیروی نظامی نیز کشته شد.

خورخه رودریگز وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا نیز ضمن محکوم کردن این حمله خاطر نشان کرد که مسئولان این کشور به شدت در تلاش هستند تمامی عوامل دخیل در این حمله را بازداشت کنند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بارها از خوان گوایدو رهبر مخالفان به عنوان دست نشانده آمریکا یاد کرده و گفته، دولت ترامپ از مدتها پیش به دنبال براندازی دولت کاراکاس است. دولت ونزوئلا چند روز پیش نیز مخالفان را به تدارک یک حمله تروریستی علیه ارتش این کشور متهم کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha