۶ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83610171
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آتش سوزی استرالیا منابع آبی سیدنی را تهدید می‌کند 

تهران- ایرنا- به گفته مقامات استرالیایی انتظار می‌رود که گسترش آتش سوزی‌ها در هفته آینده به سد "وراگگامبا" که حدود ۸۰ درصد از نیاز آب آشامیدنی ساکنان سیدنی را تأمین می‌کند، کشیده شود. 

به گزارش رویترز، مقامات استرالیا روز جمعه اعلام کردند که آن‌ها برای محافظت از گیاهان آبی، ایستگاه‌های پمپاژ، لوله‌ها و سایر زیرساخت‌ها از آتش سوزی شدید در اطراف سیدنی بزرگترین شهر این کشور متمرکز شده‌اند. 
مأموران آتش نشانی استرالیا که برای هفته‌ها با شعله‌های آتش در جنگ بوده‌اند، در روز کریسمس (سال نومیلادی) شرایط خنک‌تری را تجربه کردند اما خنکی هوا تنها ساعتی دوام آورد و دوباره موج گرما و دود سرتاسر شهر سیدنی و نیو ساوت ولز را فرا گرفت. 
با افزایش موج گرما پیش بینی می‌شود که اوایل هفته آینده دمای شهر نیوساوت ولز به ۴۰ درجه سانتیگراد (۱۰۴ فارنهایت) برسد و آتش سوزی حتی به نزدیکی سد "وراگگامبا" که حدود ۸۰ درصد از نیاز آب آشامیدنی ساکنان سیدنی را تأمین می‌کند، کشیده شود. 
سخنگوی مقامات سازمان سیدنی به رویترز گفت: در روزهای اخیر آتش سوزی تهدید بالقوه‌ای برای عرضه آب آشامیدنی به ویژه در سد واراگامبا و کوههای آبی بوده است. 
سد وارگامبا در ۶۵ کیلومتری غرب سدنی واقع شده است. 
استرالیا هر سال شاهد آتش سوزی‌های منطقه‌ای است اما شروع زودهنگام و شدید فصل گرما به همراه دمای بالا، نگرانی‌هایی راجع به گرم شدن کره زمین ایجاد کرده است.  
در "نیو ساوت ولز" پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا و شهر سیدنی پایتخت این کشور، بیش از ۱۰۰ آتش سوزی گسترده در هفته‌های گذشته گزارش شد که بسیاری از آن‌ها خارج از کنترل و مهار بودند.  
استرالیا سال پیش داغ‌ترین تابستان از زمان شروع ثبت رکوردها را تجربه کرده بود.  
مقام‌ها تایید کرده‌اند که ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب سومین و چهارمین سال‌های داغ از زمان ثبت رکوردها بودند.  
دولت استرالیا در گزارش ۲۰۱۸ وضعیت اقلیمی" گفت که تغییرات اقلیمی به افزایش موج‌های شدید گرما و همچنین افزایش شدت سایر فاجعه‌های طبیعی مثل خشکسالی منجر شده است.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha