صنعت اسباب بازی با حمایت، موفق و موثر خواهد بود

تهران- ایرنا- مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: گام های این نهاد با حمایت موثرتر خواهد بود و به موفقیت بیشتر می‌رسد.

فاضل نظری در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و گلاره عباسی و لیلی رشیدی از موسسه سوینا با بیان اینکه این نمایشگاه با سه هدف اصلی برگزار شده اظهار داشت: نخست برجسته سازی مفهوم اسباب بازی به عنوان ابزار برای معماری هویتی کودکان و ساخت آینده آنهاست که از طریق جشنواره می توانیم نگاه ها را به آن جلب کنیم.

فرصت ارزیابی و رصد وضع اسباب بازی در کشور که در عین خوشحالی، منشا نگرانی نیز هست دومین هدف برگزاری جشنواره است که  زنگ خطرها را به صدا در آورد. 

نظری با تاکید بر اینکه در ایران فرهنگ، پایه اصلی کشور است خاطرنشان کرد: همانطور که واردات پسته و فرش ناراحت کننده است؛ به همان اندازه با واردات اسباب بازی به عنوان کالایی فرهنگی دردناک است که جبران این خلا که به صورت یک سویه اتفاق می افتد هدف سوم برگزاری جشنواره محسوب می شود.
نظری با بیان اینکه جشنواره ملی اسباب بازی ایجاد فرصت تعالی و توسعه این صنعت است تصریح کرد: اسباب بازی به طراحی نظام جدید نوآوری برای تجاری سازی دارد و اجزا و ارکان آن باید مشخص شود البته امروز نام صنعت با اغماض و اغراق برده می شود زیرا با این نام فاصله بسیاری دارد. 
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش آفرینان در حوزه اسباب بازی باید نقش خود را به درستی ایفا کنند تاکید کرد: قوانین و مقررات یکی از نقش آفرینان این حوزه است قوانینی که باید برای حمایت از این صنعت نو پا ایفای نقش کنند. 
وی تاکید کرد: قانون‌گذاری از اهمیت بسیاری برخوردار است و به حمایت بنگاه های مالی و نهادهای پولی و مالی احتیاج دارد؛ زیرا اسباب بازی ایجاد یک فرصت برای شناسایی ایده و فکرهای جدید است که باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. 
نظری با بیان اینکه مسلح شدن به توسعه فناوری نیز مهم است اظهار داشت: بدیهی است باید درباره بازار سازی در این حوزه فکر شود؛ زیرا ما در این گام ها احساس خلا می کنیم.
وی با بیان اینکه از سال گذشته و بعد از برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی قدم هایی خوبی برای رشد این حوزه برداشته شده است تاکید کرد: جشنواره اسباب بازی و این صنعت گامی که امروز آن را می پیماید با حمایت موثر تر خواهد بود و به موفقیت می رسد می توان از روند خوب کیفی و کمی این دوره از جشنواره نسبت به دوره پیشین مشاهده کرد.

پنجمین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب در بخش‌های نمایشگاهی و کارگاهی و آموزشی میزبان عموم فعالان، علاقه‌مندان و خانواده‌هاست. این جشنواره با حضور ۱۶۰ تولیدکننده با حدود دو هزار اسباب بازی ایرانی، همچنین از طراحان عروسکی ۶۰ هنرمند با ۶۰۰ عروسک، ۲۷ شرکت و نهاد مردمی در بخش ترویج بازی از میان ۹۰۰ اثر رسیده برگزار می شود. شادپیمایی عروسک ها، اجرای نمایش محیطی هر روز در دو نوبت، معرفی طراحان خلاق اعزام بازی‌خانه سیار به سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha