۷ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83610890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 هوای شهر سمنان سالم شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: هوای شهر سمنان، پس از آلودگی در روزهای گذشته، دوباره در شرایط سالم و پاک قرار دارد.

امیرعبدوس روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اکنون هوای شهر سمنان پاک و هوای غرب استان سمنان سالم است.

وی ادامه داد: میزان ذرات آلاینده هوا در غرب استان سمنان روز دوشنبه بیست و پنجم آذر ۹۸ از حد مجاز افزایش یافت و موجب تعطیلی ۳۵ واحد صنعتی آلاینده در آن منطقه از استان شد که اکنون با کاهش ذرات آلاینده فعالیت این واحدهای صنعتی از سرگرفته شد.

وی تصریح کرد: هوای پاک دغدغه تمام مسوولان شهر است و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌شود، اما مشارکت و همکاری مردم در کاهش آلودگی هوا و داشتن هوای پاک موثر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: انتقال ذرات آلاینده هوا هم جهت با وزش باد از شهرهای مجاور به همراه وارونگی دما، موجب شدت آلودگی هوا در برخی شهرهای استان سمنان شده بود که اکنون وارونگی دما در استان گزارش نشده و همین عامل مانع آلودگی هوا در این استان است.

افزایش میزان غلظت آلاینده‌های جوی موجب تعطیلی مدرسه‌های چهار شهر سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار در نهم آذر امسال شد.
۲ پایگاه سنجش آلایندگی گرمسار و سمنان در استان سمنان وجود دارد که پایگاه سنجش در سمنان غیر فعال است و از طریق دستگاه‌های سیار آلودگی هوای سنجش می‌شود.

شاخص بین صفر تا ۵۰ نشانه کیفیت هوای پاک، بین  ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم و بین  ۱۰۱ تا ۱۵۰ وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قلمداد می‌شود. 

گروه‌های حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط