۶۲ فعال شیلات کردستان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

سنندج - ایرنا - مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی گفت: ۶۲ نفر از فعالان حوزه شیلات این استان به منظور دریافت تسهیلات اشتغالزایی و توسعه کسب و کار از اعتبارات محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به بانک‌های عامل معرفی شدند.

حمید حسین‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایرنا با بیان اینکه تبصره ۱۸ راهکاری برای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: برای این تعداد متقاضی، ۷۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی تبصره ۱۸ در خواست تسهیلات شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم اعتبارات ملی این تبصره برای ۱۰ فقره پرونده ۳۶ میلیارد ریال و سهم اعتبارات استانی نیز ۴۳ میلیارد ریال است، افزود: تاکنون ۲۶ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده که اعتبارات استانی با ۲۰ میلیارد ریال برای ۱۴ نفر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

حسین‌پور اضافه کرد: این میزان تسهیلات برای استقرار پرورش دهندگان ماهی سرد آبی و گرم آبی، ساخت استخرهای پرورشی، خرید بچه ماهی و نهاده‌های مورد نیاز برای توسعه بخش شیلات پیش بینی و پرداخت شده است.

مصرف میانگین سالیانه حدود پنج کیلو و ۷۳۰ گرم ماهی از سوی هر کردستانی یکی دیگر از محرک‌ها در اهمیت توسعه فعالیت بخش شیلات است که برای تحقق این امر مهم باید با برنامه ریزی و جلب حمایت دولت در این مسیر گام برداشت.

کردستان در مجموع دارای ۳۴ طرح سد مخزنی شامل ۹ طرح در حال بهره برداری، ۱۱ طرح اجرایی و ۱۴ طرح مطالعاتی، ۱۷ رودخانه دائمی و ۲۴ رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی ۴.۳ میلیارد مترمکعب (۶.۶ درصد روان آب های کشور) و دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است.

این استان به لحاظ منابع آبی یکی از استان های مهم در شمال غرب کشور و از نظر تولید ماهی در این منابع آبی با تولید سالیانه پنج هزار و ۳۰۰ تُن در بین استان های غیرساحلی کشور دارای رتبه سوم و در تولید ماهی پرورشی با تولید سالیانه سه هزار و ۶۰۰ تُن در جایگاه نهم کشور قرار دارد.

دریاچه سدهای شهید کاظمی سقز، وحدت سنندج، زیویه و گاوشان کامیاران و گلبلاخ بیجار و همچنین دریاچه زریبار مریوان از جمله منابع آبی کردستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha