امام جمعه بجنورد: ۹ دی، نقطه پیوند نسل نوین با انقلاب اسلامی است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: بزرگداشت ایام‌الله‌ها و به‌ویژه حماسه ۹ دی، موجب بصیرت‌افزایی نسل جوان و پیوند آنان با آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی،  روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت یوم الله ۹ دی در حسینیه شهدای بجنورد اظهار داشت: در پرتو برپایی یوم الله ها است که با انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل (ره) می توان تجدید عهد کرده و موجب تزریق بصیرت به ذهن و دل جامعه اسلامی شد.
وی بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی را امری حیاتی و سرنوشت ساز دانست و افزود: نقاط عطف فراوانی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران وجود دارد که باید نهادینه شود، زیرا نسل ها در حال دگرگونی اند و باید این حماسه برای آنها تبیین شود تا نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی و به ویژه با توطئه و مکر دشمنان آن آشنا شوند.
وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی اگرچه در این ۴۰ سال و به خصوص در اغتشاشات اخیر عزم خود را بر آن گذاشتند تا گسستی تاریخی بین نسل نوین و نسل های گذشته، ایجاد کنند، ولی مردم ولایتمدار با حضور در صحنه و آفرینش حماسه،  مانع این گسست شدند؛  زیرا این حماسه بر خلاف تصوری که وجود دارد، یک حرکت خودجوش، هشیارانه و به‌هنگام علیه دشمنان انقلاب بود.
یعقوبی یکی از بازخوردهای مهم حماسه ۹ دی را بصیرت افزایی خواند و اظهار داشت: دشمنان می خواهند مردم را گرفتار مصیبت دینی کنند و این مصیبت همانگونه که امام راحل فرمودند، یعنی تهی کردن مردم از هویت دینی و فرهنگی و گرفتار منیت و پیرو هوای نفس شدن است که تنها راهکار مقابله با این مصیبت، بصیرت افزایی است زیرا در صورت نبود بصیرت، جامعه اسلامی دچار شکستی خواهد شد که امام حسن و یارانش علیرغم دینداری، با آن مواجه شدند.
روز نهم دی سال ۱۳۸۸ مردم ایران اسلامی در مقابله با فتنه انگیزی و توطئه های دشمنان،  پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در دفاع از حریم انقلاب و ولایت، به خیابان ها آمده و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را به نمایش گذاشتند.  
نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از ۹ تا ۱۹ دیماه دهه بصیرت نامگذاری شد.

اعضای ستاد بزرگداشت نهم دی خراسان شمالی امروز همچنین با حضور بر مزار آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه فقید بجنورد و نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری، با قرائت فاتحه، یاد وی را گرامی داشتند.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha