۹ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81899770
T T
۰ نفر
بزرگداشت نهم دي متعلق به يك گروه وجريان خاص نيست

بجنورد- ايرنا- شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در بيانيه اي، بزرگداشت نهم دي متعلق به يك گروه و جريان خاص نيست، همچنان كه خلق حماسۀ نهم دي 88 هم متعلق به هيچ گروه و جريان و تشكل و حزب خاصي نبوده و نيست.

به گزارش ايرنا ، در بخشي از اين بيانيه ها آمده است ، حماسه مردم در 9 دي 88 را مظهر نفوذناپذيري ملت ايران در برابر فتنه آمريكايي بود.
حماسه شكوهمند يوم الله نهم دي «مظهر نفوذناپذيري ملت ايران در برابر فتنه آمريكايي» روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت است و از قدرت نرم و اقتدار بالاي نظام اسلامي در مديريت بحران ها و مقابله با جريان هاي نفوذ و توطئه و فتنه استكبار جهاني به سركردگي امريكا حكايت دارد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اين بيانيه آورده است: يوم الله نهم دي؛ تصوير واقعي قدرت نظام جمهوري اسلامي و تصويري از سد نفوذ مقابل دشمن بود، در يوم الله 9 دي؛ دست قدرت خدا در دفاع كامل از نظام و حريم ولايت بيرون آمده و انقلاب اسلامي را در مسير خودش مستحكم تر از قبل قرار داد.
دراين بيانيه با بيان اينكه شـشمين سالگرد حماسه ماندگار و تاريخي نهم دي را سپري مي كنيم تاكيد شده است : عظمت آن حماسه عظيم و باشكوه بيش از پيش بر همگان آشكار شده و زواياي كمتر پيداي آن، بيشتر مورد تحقيق و مدّاقه مورخان، محققان، پژوهشگران و بررسي و كنكاش مردم ايران قرار گرفته و بايستي به بازخواني علل و عوامل، زمينه‌ها، آثار و پيامدها و پيام‌هاي آن، بيش از گذشته پرداخت تا روح آن حماسه براي هميشه در دل‌ها و اذهان زنده و جاودان بماند.
اين شورا پيام عاشورايي حماسه جاودان و ماندگار نهم دي را اينگونه بيان كرد :حماسه 9 دي تمامي مرزهاي جغرافيايي و سياسي جهان را در نورديد و كشور و نظام را در مقابل تهديدات پيش روي خود بيمه كرد؛ حماسه عاشورايي 9 دي؛ پژواك رساي فرياد «هيهات مناالذله» امام حسين(ع) در كربلا بود كه در آسمان ايران طنين‌انداز شد و تمامي مرزهاي جغرافيايي و سياسي و انساني را درنورديد و پيام رسا و بزرگ انقلاب اسلامي را به گوش جهانيان رساند و نظام و كشور و انقلاب را در مقابل مخاطره‌هاي پيش‌روي، تهديدات نرم و سخت و توطئه‌هاي شوم دشمنان صيانت و بيمه كرد».
اين شورا در ادامه بيانيه خود ضمن بزرگداشت اين روز تاريخي، تاريخ ساز و ماندگار و گراميداشت شهداي بصيرت و شهداي مبارزه با فتنه مي افزايد: زنده نگه داشتن اين روز بزرگ، تاريخي و تاريخ‌ساز و بررسي ريشه‌ها، علل و عوامل، آثار، بركات، پيامدها و پيام‌هاي آن، خود نيز موجب نشر فرهنگ بصيرت‌افزايي و جلوگيري از جريانات نفوذ و رخنه در داخل كشور و نظام و بروز فتنه‌هايي از اين دست در ساليان بعد خواهد شد.
مردم بصير و ولايت‌مدار ايران اسلامي از فتنه پيچيده و توطئه خطرناك 1388 سربلند خارج شدند، اما بايستي بدانيم، فتنه و توطئه در مسير انقلاب تمامي ندارد، تا اين انقلاب در سايه ولايت فقيه و دين مبين اسلامي جلو مي‌رود، دشمن براي آن توطئه‌چيني مي‌كند و فتنه‌هاي بعدي متفاوت، پيچيده‌تر و به مراتب سخت‌تر است زيرا دشمن نيز از شكست‌هاي خود تجربه مي‌گيرد و با شيوه‌هاي متفاوت و بازيگران جديد و هر روز در لباسي به ميدان مي‌آيد.
از همين روي از نخبگان و فرهيختگان كشور، مديران و اصحاب رسانه‌ها و جرايد، مسئولان مراكز و دستگاه‌هاي حاكميتي، فرهنگي، سياسي و ديني، صاحبان بيان، قلم و تريبون انتظار مي رود تا از فرصت نهم دي، به عنوان فرصتي طلايي براي بازخواني و بازنشر حقايق فتنۀ 88 و حماسۀ 9 دي، روشنگري و بصيرت افزايي نسل جوان و آينده سازان كشور استفاده كرده و با وحدت و اتحاد و همدلي تحت لواي ولايت فقه، آرمان هاي امام راحل و انقلاب اسلامي؛ بر اقتدار و قدرت نرم نظام و توان مبارزه با جريان هاي نفوذ بيش از پيش بيفزائيم.
به گزارش خبرنگاران ايرنا ، مردم و تشكل ها و گروههاي مختلف در خراسان شمالي همزمان با سراسر كشور را با راهپيمايي و اجتماع حماسه انقلابي 9 دي را گرامي داشتند.
6003/1744