۸ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 2327
کد خبر: 83612806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش تنش میان دولت و سندیکاهای کارگری در فرانسه

تهران - ایرنا - همزمان با گسترش اعتراض‌ها و اعتصاب‌های عمومی در فرانسه، به نظر می‌رسد تنش میان دولت این کشور و سندیکاهای کارگری به شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، همه فرانسوی ها در انتظار پیام سال نوی میلادی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هستند. در حالی که تظاهرات، اعتراض ها و اعتصاب ها علیه طرح اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه امروز ۲۵ امین روز خود را پشت سر می گذارد، به نظر می رسد مکرون بیش از گذشته ساکت است و واکنش جدیدی به این تحولات نشان نداده است.

مکرون تلاش می کند به نوعی پشت ادوارد فیلیپپ نخست وزیر پنهان شود و به نوعی او را در خط مقدم اعتراض ها نگاه دارد.

همه فرانسوی در انتظار سخنرانی روز سی و یکم دسامبر مکرون هستند اما به نظر می رسد پیشاپیش مشخص است مفاد سخنرانی وی چگونه است.

"دومین آلبسارد" مشاور ارتباطاتی رئیس جمهور فرانسه در این باره گفت: سی و یکم دسامبر، مکرون قرار است بار دیگر بر تصمیم دولت برای اجرای بی قید و شرط اصلاحات بازنشستگی تاکید کرد. با این حال مکرون ادامه گفت وگو ها با سندیکاهای شغلی را به هفتم ژانویه سال جدید موکول خواهد کرد.

امروز (یکشنبه) در حالی که روزهای پایانی سال سیاه فرانسه را پشت سر می گذاریم، تنش میان دولت و سندیکاهای شغلی به شدت افزایش یافته است. دولت فرانسه بار دیگر اعلام کرد به هیچ عنوان در نظر ندارد از برنامه های اصلاحی خود ذره ای عقب نشینی کند.  

"فیلیپ ماتینز" رئیس کنفدراسیون عمومی کار فرانسه، مکرون را به وخیم‌تر کردن روند اعتراض مردم علیه اصلاحات نظام بازنشستگی متهم کرد و گفت: مکرون با آتش بازی می‌کند. تحریک نارضایتی‌ها خطرناک است.

وی بار دیگر بر عزم اعتصاب‌کنندگان برای دستیابی به عقب نشینی دولت از برنامه‌ای که او آن را «تک‌روی» می‌خواند، تاکید کرد.

در ادامه اعتصاب در اعتراض به لایحه اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه، بخش حمل و نقل عمومی این کشور امروز نیز به شدت مختل خواهد بود و از ۱۶ خط مترو در پاریس ۱۳ خط تعطیل خواهد بود.
شرکت ملی راه آهن فرانسه اعلام کرد از ۱۰ قطار سریع السیر به طور متوسط تنها ۶ قطار حرکت خواهد کرد. در شبکه ریلی حومه پاریس نیز از ۵ قطار تنها یک قطار فعالیت خواهد داشت. از ۱۶ خط مترو در پاریس نیز ۱۳ خط تعطیل خواهد بود

ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه چهارشنبه ۲۰ آذر، طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا را رونمایی و اعلام کرد اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه انجام خواهد شد.

براساس این طرح، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵میلادی مشمول این طرح نمی‌شوند و سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد. با این حال، معترضان به این طرح، ‌ از خواسته خود عقب‌نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه‌ اجرای آن در دولت‌های آینده را دوچندان می‌کند. ۹۰۴۱

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha