۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 83629827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درگیری فرانسویان معترض به سیاست‌های مکرون با پلیس

تهران– ایرنا– شهروندان معترض به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت فرانسه شامل تغییرات در نظام بازنشستگی این کشور روز شنبه(۲۱ دی) برای ابراز نارضایتی در خیابان‌های پاریس گردآمدند و پلیس در درگیری با آنها، اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کرد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، اعضای اتحادیه‌های بازرگانی فرانسه همزمان با به بن بست رسیدن اصلاحات دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور در اصلاح قوانین بازنشستگی در پی شکست تلاش‌هایشان برای دستیابی به توافق با دولت در این زمینه جنجال برانگیز، مراسم اعتراض‌آمیز همگانی برگزار می‌کنند.

جلیقه زردها نیز امروز به اعتراض‌های همگانی برای ابراز نارضایتی از سیاست‌ها ی دولت مکرون پیوسته‌اند.

هر چند این تظاهرات در ۲ مکان جداگانه آغاز شده است اما پیش‌بینی می‌شود که این گروه ها پس از پیوستن به یکدیگر، به سوی میدان جمهوری راهپیمایی کنند.
 

ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه چهارشنبه ۲۰ آذرماه با رونمایی طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا، اعلام کرد اصلاحات جزئی در بازنگری طرح اولیه صورت خواهد گرفت.
براساس این طرح، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵ مشمول آن نمی‌شوند و سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد. با این حال، معترضان به این طرح، ‌ از خواسته خود عقب‌نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه‌ اجرای آن را در دولت‌های آینده دوچندان می‌کند.

2023

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha