پیام اصلی حماسه نهم دی پیوند امت با ولایت است

یزد- ایرنا - رییس موسسه تحقیقاتی علمی رهپویان شهدا گفت: پیام اصلی حماسه ماندگار ملت ایران در نهم دی ماه ۱۳۸۸ ،پیوند ناگسستنی امت با مقام ولایت، بصیرت و روحیه انقلابی در دفاع از انقلاب است .

حجت الاسلام احمد پناهیان روز دوشنبه در اجتماع مردم که به مناسبت حماسه ۹ دی در تکیه امرچقماق یزد برگزار شد افزود: پیروی ملت از ولایت فقیه در ۴۰ سال گشته به عبور کشور از فتنه ها ، تهدیدها و تحریم ها کمک کرد ،باید این روحیه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: ایمان عاشورایی مردم و همبستگی در سایه دین در کنار ولایتمداری آنه سبب شکست دشمنان نظام در فتنه سال ۸۸ شد و استکبارجهانی، امروز فتنه فرهنگی و تبلیغاتی علیه نظام را در دست اجرا دارد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: مردم ایران در ۹ دی ثابت کردند بیدار و آگاه هستند، و لحظه ای دست از اهداف و آرمان شهیدان، دین، ولایت فقیه بر نمی دارند و تا پای جان در تمامی صحنه حضور فعال دارند.

پناهیان اظهار داشت: راه عزت و اقتدار این ملت و کشور در گرو ولایتنداری ، ایستادگی بر اررزش ها و مقاومت است چون دشمنان فقط به دنبال شکست انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی گفت: امروز وظیفه مردم و مسوولان این است که با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی برای مقابله با توطئه های مختلفی که دشمنان نظام و انقلاب  انجام می دهند ایستادگی کنند و از راه مستقیم الهی خارج نشوند.

رییس موسسه تحقیقاتی علمی رهپویان شهدا تاکید کرد: امروز ملت های مسلمان در عرصه جهانی و منطقه ای با پیروی از مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان ایستادگی می کنند.

پناهیان یادآور شد: مردم ایران هوشیار و آگاه باشند تسلیم در برابر دشمنان سودی به حال کشور و آنها ندارد و باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری بود و با قدرت و با صلابت تمام به مقاومت ادامه داد که این امر مورد تاکید دین و جزو اهداف راهبردی نظام است.

در این مراسم که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد شرکت کنندگان با شعارهای مرگ بر آمریکا، لبیک یا خامنه ای  لبیک یا حسین  و مرگ بر فتنه گر بر تداوم راه شهیدان انقلاب اسلامی تاکید کردند.

همچنین قطعنامه ای در پنج بند قرائت شد که در آن بر تداوم راه نظام و ولایت و دشمن شناسی و بصیرت تاکید شد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، مهریز، تفت، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه حاکی است مشابه این مراسم در این شهرستان ها برگزار شد.

خلق حماسه ۹ دی‌ماه ملت قهرمان ایران در سال ۱۳۸۸ در لبیک به‌فرمان مقام معظم رهبری در تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب شکل گرفت.

روز ۹ دی در تقویم ایران با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

تعداد مناسبت های مختلف در تقویم ایران حدود ۱۲۰ مورد است .

 مراسم یادشده به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha