۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 83615101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاز اول آب شیرین کن ملکشاهی بهره برداری شد

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبر: 83615101
فاز اول آب شیرین کن ملکشاهی بهره برداری شد

ایلام- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: فاز اول طرح آب شیرین کن شهرستان ملکشاهی به صورت آزمایشی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

افشین مظاهری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز اول این طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب هم اکنون آماده شده و به صورت آزمایشی در مدار آبرسانی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح مشکل شوری آب شهرستان برطرف می شود، تاکید کرد: این طرح با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع بیش از ۱۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به فاز دوم اجرای این طرح یادآور شد: با رایزنی های انجام شده تلاش خواهیم کرد بزودی و با تامین اعتبار فاز دوم این پروژه را اجرایی کنیم.

مظاهری اضافه کرد: در کنار این طرح پروژه آبرسانی از سد چم گردلان نیز با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست که آب شرب شهرستان را در بلند مدت تامین می کند.

وی گفت: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است که در حال اجراست.

وی اضافه کرد: ایستگاه پمپاژ شماره یک بطور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ و ۳ و تصفیه خانه آب با پیشرفت چشمگیری در حال اجراست.

شهرستان ۲۵ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha