آموزش‌وپرورش به دنبال نهادینه کردن بازی در مدارس است

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به عزم آموزش و پرورش در زمینه بازی همراه با آموزش و نوع هدف‌گذاری‌های موجود، امید است بازی کردن در مدارس نهادینه شود.

 به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن در بازدید از برنامه‌های سومین روز جشنواره ملی اسباب‌ بازی افزود: پرداختن به بازی و یادگیری و آموزش از راه بازی کردن یکی از موضوع‌هایی است که آموزش و پرورش بر آن تمرکز کرده است. بازی کردن همراه با آموزش، خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهد؛ به‌ همین دلیل بازی کردن در دستور کار ما قرار گرفته است. البته با توجه به حجم زیاد درس‌های موجود برای بچه‌ها خیلی فرصت بازی کردن فراهم نمی‌شود. 

وی گفت: گرچه محدودیت‌هایی وجود دارد، اما سعی داریم از این طریق این امر را در میان تمامی مدارس جا بیاندازیم.»

الهیار ترکمن به برگزاری این جشنواره و نقش آن در به ثمر رساندن حوزه بازی در آموزش اشاره کرد و گفت: در اتاق‌های بازی در مدارس دو هدف پیگیری می‌شود که یکی از آن‌ها بحث سرگرمی دانش‌آموزان است و دیگری یادگیری از طریق بازی همان تعاملات اجتماعی و اخلاقی، خلاقیت در محیط درسی و تعامل با دوستان و معلمان است؛ زیرا بیشتر به دنبال آموزش مدرسه‌ای نیستیم.

وی در ادامه افزود: این جشنواره‌ها می‌تواند مردم و همچنین مربیان را با ابزارها و امکانات آشنا کند تا دو هدف  مدنظر ما را در آینده جلو برده و ارتقاء دهد. خوشبختانه صنعت اسباب‌بازی بسیار پیشرفت کرده و امید است با نشان‌سازی و بومی‌سازی اسباب‌بازی‌ها به سمتی برویم که جنبه سرگرمی دانش‌آموزان تقویت شود.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha