۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 83617791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون کردستان برگزار می‌شود

سنندج - ایرنا - رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ و معارف قرآنی صیانت از مشترکات و هویت دینی، هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون کردستان در مرحله استانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسن منتظری روز پنجشنبه در نشست خبری که به همین مناسبت برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد همگرایی و تالیف قلوب، وحدت عملی بین افراد جامعه مخاطب با بهره برداری از برکات قرآن کریم به عنوان عالی‌ترین برنامه مشترک دینی از اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی شناسایی و پرورش و شکوفایی استعدادهای قرآنی، تقویت روحیه اعتقادی و معنوی با بهره‌مندی از آموزه های دینی و اخلاقی برگرفته از مفاهیم قرآنی، استفاده بهینه از برکات معنوی این عطیه الهی در مسیر تربیت دینی و تحکیم بنیان های فرهنگی و اجتماعی از طریق ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای رتبه‌های قرآنی و تجلیل از حافظان، قاریان و چهره‌های برتر قرآنی را از دیگر اهداف این مسابقات اعلام کرد.

حجت الاسلام منتظری به عناوین برگزاری مسابقات هم اشاره کرد و افزود: حفظ جزء ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰  قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم از تفسیر آیات جزء ۶ قرآن کریم از جمله عناوینی است که در هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، شرکت کنندگان باید انجام دهند.

وی با اشاره به اضافه شدن رشته پژوهش های قرآنی برتر به مرحله نهایی این مسابقات، اضافه کرد: مرحله کشوری مسابقات قراآن ویژه طلاب و روحانیون اسفند امسال در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.  

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: گروه های شرکت کننده در این مسابقات، شامل روحانیون و طلاب از جمله ائمه جمعه و جماعات و مدیران، مدرسین و فارغ‌التحصیلان مدارس علوم دینی اهل سنت هستند که در ۲ بخش خواهران و برادران روز دوشنبه ۱۶ دی ماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: در این دوره از مسابقات ۲۰۵ نفر از روحانیون و طلاب شرکت کرده‌اند که ۴۲ نفر روحانی برادر ۳۹ نفر طلبه برادر و ۱۲۴ نفر نیز از خواهران طلبه و روحانی هستند و شاهد افزایش ۲۹.۷ درصدی شرکت کنندگان نسبت به دوره ششم هستیم.

وی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن کریم بر اساس آیات و روایات تاکید کرد: قرآن کریم عهدالله است و لازم است که همه به آن توجه کنیم چرا که عهد و پیمان الهی با مومنان و مسلمانان و پیروان قرآن بر این  است که توجه ویژه‌ای به این کتاب آسمانی شود.

رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه بعد از انقلاب نسبت به قرآن و مباحث قرآنی توجه ویژه ای در کشورمان انجام گرفته است، یادآور شد: فراگیری، قرائت، تفسیر و پرداختن به مفاهیم قرآنی در کشور ما برای این است که الگوی ارزنده ای برای جامعه اسلامی باشد.  

حجت‌الاسلام منتظری اظهار داشت: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با حمایت دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت، بیش از پیش به موضوع قرآنی پرداخته و برنامه های متنوعی با محتوای قرآنی را به فراخور زمان در استانهای اهل سنت اجرا می کند.

وی شعار هفتمین دوره مسابقات مرحله استانی حفظ قرائت و مفاهیم قرآن کریم را عمل به قرآن اعلام کرد و افزود: این شعار برای این است که قرآن در زندگی تک تک افراد جهان اسلام  ورود پیدا کند چرا که بخش بزرگی از مشکلات جهان اسلام به دلیل دوری از قرآن و آموزه‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه اندیشمندان و دلسوزان اعتقاد دارند که راه عبور از مشکلات بازگشت به قرآن است، تاکید کرد: امروز برخی سران کشورهای اسلامی دشمنان خدا را به عنوان دوست خود انتخاب کرده‌اند که کاری نادرست و به ضرر امت اسلامی است.

در ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت استان کردستان ۱۵۸ نفر شرکت داشتند که امسال این تعداد به ۲۰۵ نفر افزایش رفته است.
 در دوره ششم ۱۱ نفر از طلاب و روحانیون کردستانی به مرحله کشوری راه یافته و ۲ نفر از آنها حائز رتبه‌های برتر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha