۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 83618777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اشک هایی برای سردار

۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبر: 83618777
اشک هایی برای سردار

خرم آباد - ایرنا - صبح امروز جمعه ۱۳ دی برای تک تک ایرانیان و آزادیخواهان جهان با خبری غم انگیز و جانکاه آغاز شد، سردار قاسم سیمانی مالک اشتر علی رخت از جامه خاکی برکشید و به آرزوی دیرینه اش رسید اما ملت آزاده ایران را غمبار کرد.

به گزارش ایرنا، خبر شهادت این سردار رشید و دشمن ستیز غمی به بزرگی تاریخ بر دل آزادیخواهان حک کرد و به سرعت در درگاهها و آژانس های خبری بزرگ دنیا مخابره شد، سرداری که آمریکا و استکبار از او هراس داشتند و در خواب هم از نام وی می ترسیدند این بار با شهادتش هراس دیگری بر قلب استکبار انداخت.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شهادت این سردار بزرگ فرمودند این شهادت بر وی مبارک است چراکه زندگی شهیدگونه اش با مرگ حسینی وار جاودانه شد و امروز یک امت در غم نبودش به سینه زدند.

مردم ولایتمدار خرم آباد نیز در آغازین ساعات صبح امروز جمعه به صورت خودجوش به خیابان آمدند و دسته های عزاداری و سینه زنی شان همچون رودهایی خروشان به هم پیوست و دریای متلاطم ارادتمندان به این شهید اسلام را شکل داد.

در تفسیر آیات و روایات همواره از برکت خون شهدا گفته اند که این امر امروز و باگذشت کمتر از ۲۴ ساعت در خصوص شهید قاسم سلیمانی عینیت پیدا کرد، شهیدی که زندگانی اش باعث هراس استکبار و زورگویان بود این بار با شهادتش ابهت صدچندانی یافت و دوباره لرزه به اندام کوردلان کودک کش انداخت چراکه مردم با حضور در صحنه اعلام کردند سلیمانی ها همچنان در ایران و امت اسلامی تربیت می شوند و شهادت همچنان هنر آنها است.

از برکت خون شهید سلیمانی همین بس که امروز مردم از اقشار مختلف به خیابان آمدند و علاوه بر محکومیت اقدام ددمنشانه آمریکا در خصوص شهادت مظلومانه این بزرگ مرد، بار دیگر متحد شدند و با هر سلیقه ای که در دل داشتند برای خونخواهی این مردم اسلام با پا خواستند.

ابتدایی ترین برکات خون شهید سلیمانی امروز در خرم آباد تداعی شد، اول حضور چندین برابری مردم در نماز جمعه و دوم  انسجام و وحدت دوباره آنان در صف راهپیمایی و بیعت چندباره با رهبری.

برکت خون شهید سلیمانی امروز نماز جمعه خرم آباد را بی نصیب نگذاشت و صفوف این فریضه چنان منسجم و با حضور چندبرابری مردم تشکیل شد آنچنانکه فضای مصلی برای نمازگزاران کافی نبود و بسیاری از آنها در محوطه بیرونی شبستان مصلی، نماز را اقامه کردند.

زنان و مردانی که به همدیگر تسلیت می گفتند و برای این غم جانکاه اشک می ریختند، امروز به واقع کمتر نمازگزاری بود که برای شهید سلیمانی دلتنگی نمی کرد و اشک ماتم نمی ریخت به نحوی که مصلی نمازجمعه خرم آباد رنگ و بوی شهادت گرفته بود و مراسم سینه زنی هم به یاد شهید سلیمانی در این مکان برگزار شد.

صحنه های دلتنگی جوانان برای آیین شهید بزرگوار بی تابی می کردند به واقع مثالزدنی بود، جوانانی که دست نوشته هایی در دفاع از رهبری و ولایت به همراه داشتند و شعار مرگ بر آمریکا را با تمام وجود سر می دادند و چقدر خوب مفهوم قدردانی را برای این سردار رشید معنا کردند.

مردم قدرشناس و ولایتمدار خرم آباد مصلی نماز جمعه را به محل یادبود بزرگی برای شهید تبدیل کرده بودند و با اشک ماتم در چشم، بر سینه می زدند و این همان محبتی است که خدا به بنده می کند و مهرش را در دل دیگران می افکند چراکه شهید قاسم سلیمانی امروز و پس ازشهادتش چندین برابر عزیزتر و با ابهت تر شده و مهرش در دل آزادگان صدچندان شده است.

فضای مجازی لرستان عزادار شهید بزرگ اسلام است و کانالها و گروههای متعدد در فضای مجازی لرستان همچنین در حال انتشار حادثه امروز، رصد تحولات جهانی و البته بازنشر فیلم و تصاویر این شهید سرافراز هستند.

مراسم و آیین های ویژه عزاداری شهید سلیمانی به زودی برای عموم مردم لرستان اعلام می شود.

صبح امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha