۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 83619862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاهیان اصفهان ترور شهید سردار قاسم سلیمانی را محکوم کردند

اصفهان - ایرنا - دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی استان اصفهان روز شنبه با انتشار پیام تسلیت، بیانیه و اجتماع در واحدهای دانشگاهی خود، ترور شهید سردار قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در پی حمله تروریستی نیروهای آمریکا به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون  الحشد الشعبی عراق و شهادت آن‌ها، پیام تسلیتی صادر و در آن تاکید کرد: بدون تردید، دانشجویان عزیز امت اسلامی و شاگردان بیشمار آن سردار اخلاق و ایمان راه پر فضیلتی که بر آسمان مقاومت و دفاع از مظلومان جهان ترسیم کرده بود، با شایستگی و جدیت بیشتر ادامه خواهند داد.

هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به‌دنبال شهادت مظلومانه و ناجوانمردانه سردار بزرگ کشورمان و شهدای همراه او با انتشار پیامی این ضایعه دردناک را تسلیت گفتند و در پیام خود تاکید کردند که بی‌تردید آرامش، امنیت و عزت ما و تمام مردم ایران مرهون دشمن‌شناسی، از خودگذشتگی و جانبازی سردار دل‌ها و همرزمان گمنام، مخلص و شجاع اوست. کمترین قدردانی، خدمت به مردم و حفظ وحدت در سایه سرداران مظلوم و فداکارمان خواهد بود.
همچنین هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: به احترام عزای ملی در محرومیت از حضور و دیدار چهره خدایی سردار محبوب ایران و محور مقاومت، برگزاری جشن پرستاری در روز شنبه ۱۴ دی ماه لغو می‌شود و دانشگاه در فرصتی مناسبتر، مراسم تقدیر از پرستاران را برگزار می‌کند.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز با صدور بیانیه‌ای بر لزوم انتقام خون این شهید بزرگوار اسلام تأکید و انزجار خود را از جنایتکاران و مخالفان اسلام و ایران اعلام کردند.

همچنین دانشجویان، استادان و کارکنان ۲۸ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه با اجتماع در جوار مزار شهدای گمنام یا مسجدهای واحدهای دانشگاهی خود، اقدام تروریسی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم و یاد و خاطره آن شهید را گرامی داشتند.

رضا نصراصفهانی رییس دانشگاه هنر اصفهان نیز در پیامی شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد قاسم سلیمانی توسط جنایتکاران آمریکایی را تسلیت گفت و اظهار داشت: سپهبد سلیمانی نماد عزت، امنیت، آرامش و اقتدار ایرانیان بود و در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن، در جبهه‌های نبرد علیه رژیم متجاوز عراق، نبرد با سوداگران مرگ و نبرد با گروهک‌های تکفیری، آرامش را به ملت بزرگ ایران و ملت‌های منطقه هدیه داد.
رییس دانشگاه هنر اصفهان افزود: این اقدام تروریستی اگرچه سرداری برومند از ملت بزرگ ایران و جبهه مقاومت اسلامی گرفت، اما بی تردید پرچمی که حاج قاسم و همرزمان شهیدش در حمایت از مظلومان و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم و دنباله‌های تکفیری آنها و نیز در دفاع از امنیت ایران اسلامی برافراشتند، با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند.

بهزاد رضایی سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز در پیامی با تسلیت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی، گفت: مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت، کسی نمی فهمد و حقیقت را چشمی غیر از دل، نمی‌تواند دید. شهدا رفته‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند. شهادت، مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان هماره بیداری. فریاد ممتد شهید در ثانیه ثانیه زمان جاری است؛ فریادی که ریشه در «هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا دارد.

دانشگاهیان دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز شهادت سردار سرافزار اسلام حاج قاسم سلیمانی را به ملت شریف ایران به‌خصوص خانواده شهید پرور ایشان تبریک و تسلیت گفتند و تاکید کردند: شکوه و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت و فداکاری فرزندان این مرز و بوم است، انسانهایی که در مکتب اسلام ناب محمدی (ص) درس عشق و ایثار و شهادت را از قیام سرخ حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) آموختند و بر این ایمان استوار ماندند.

محمد باقری مسوول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار بزرگ و پرافتخار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: اکنون بر همه ماست که خط جهاد و مقاومت با انگیزه و امید مضاعف ادامه یابد چرا که سلیمانی‌ها زنده‌اند و انتقام سخت در راه است.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی استان اصفهان نیز از دیروز جمعه با انتشار بیانیه و پیام‌هایی شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.

استان اصفهان با بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو و ۶ هزار عضو هیات علمی در ۲۳۱ مرکز علمی ، تحقیقاتی و آموزش عالی، دومین استان کشور در زمینه دانشگاهی است.

اقشار مختلف مردم و نمازگزاران اصفهانی نیز دیروز جمعه در پی به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از مصلا تا گلزار شهدای اصفهان راهپیمایی کردند و امروز شنبه ساعت ۱۴ اجتماع بزرگ مردم در میدان امام (ره) به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha