۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 83620017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار سلیمانی سیدالشهدای محور مقاومت است

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸
کد خبر: 83620017
سردار سلیمانی سیدالشهدای محور مقاومت است

قزوین - ایرنا - فرمانده سابق تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با مجاهدت های فراوان و کم نظیر در جهبه‌های حق علیه باطل به عنوان سیدالشهدای محور مقاومت محسوب می‌شود.

سردار پاسدار سیروس صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمنان قسم خورده انسانیت و کسانی که داعش را متولد کرده و به جان ملت های منطقه انداختند دست به اقدامی جنایتکارانه زده و سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران همچنین اظهار داشت: اگرچه دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام از  این اقدام جنایتکارانه خود خوشنود هستند اما با انتقام سختی که از آنان گرفته می شود، این خوشحالی موقتی و زودگذر خواهد بود.

سردار صابری با تاکید بر اینکه خلاء حضور سردار سلیمانی در جبهه مقاومت خیلی زود پر می شود، اظهار داشت: دشمنان خیلی زود متوجه خواهند شد که این جبهه فرماندهان زیادی دارد و هیچ گاه از وجود مبارزان شجاع و جان برکف خالی نخواهد شد و بدون شک انهااز این اقدام تروریستی پشیمان خواهند شد.

وی با بیان اینکه با شهادت حاج قاسم سلیمانی همان طور که مقام معظم رهبری نیز در حکم جدید خود برای فرمانده جدید سپاه قدس آورده اند برنامه ها و سیاست های این نیرو همانی است که در دوره شهید سلیمانی وجود داشت،افزود: دشمن با شهادت رزمندگان مخلص و دلیر اسلام نمی تواند مسیر ما را تغییر دهد.

این مسوول سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: فرماندهانی چون سردار سلیمانی به عشق جهاد در راه خدا و نائل شدن به فیض شهادت پا در عرصه نبرد حق با باطل گذاشته اند و خون چنین شهیدانی همیشه جوشان و سرچشمه ای برای منادیان حق است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهبه مقاومت حشد الشعبی پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.