۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵
کد خبر: 83620264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدام کاخ سفید مصداق آشکار تروریسم دولتی است

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵
کد خبر: 83620264
اقدام کاخ سفید مصداق آشکار تروریسم دولتی است

مشهد- ایرنا- هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی استان خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای اقدام کاخ سفید علیه یک مقام رسمی نظامی ایران در یک کشور ثالث و به شهادت رساندن وی را نقض قوانین بین‌المللی و مصداق آشکار تروریسم دولتی دانست.

هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی استان خراسان رضوی در این بیانیه از مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشر خواسته است ضمن محکومیت این اقدام تروریستی برای پیشگیری از نقض قوانین بین‌المللی از سوی کاخ سفید و رئیس جمهوری جنایتکار آمریکا اقدام کنند.

در بخشی از این بیانیه ضمن تسلیت شهادت سردار رشید اسلام به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار ایران و مظلومان جهان آمده است: شهادت سردار سلیمانی، پرچمدار مقاومت جهانی در برابر استکبار، مدافع راستین حریم ولایت و قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، جهان اسلام و مظلومان تحت ستم و ملت بزرگ و فداکار ایران را داغدار کرد.

در این بیانیه از مجامع بین‌المللی خواسته شده است از ادامه تنش زایی و جنگ افروزی کاخ سفید که ثبات، امنیت و صلح جهانی را به مخاطره افکنده است، جلوگیری نمایند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha