مجمع وزیران ادوار: حق اقدام متقابل برای ایران محفوظ است

تهران-ایرنا- مجمع وزیران ادوار اقدام ناجوانمردانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی را زمینه ساز بالا گرفتن منازعات عنوان کرد و افزود: در چنین فضایی، ایران بی‌گمان با حفظ ابتکار عمل، حق انتقام و اقدام متقابل را برای خود حفظ می‌کند.

"مجمع وزیران ادوار" روز شنبه در پی شهادت سردار سرلشکر سپهبد قاسم سلیمانی با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت: سپهبد قاسم سلیمانی، از بدو پیدایش این شجره طیبه با حضور فعال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با دشمن بعثی، گروه‌ها و جریان‌های تجزیه‌طلب در مرزهای کشور و در نهایت مبارزه و نابودی داعش (این فرزند نامشروع آمریکا و اسرائیل) در منطقه باعث ایجاد کینه‌ای عمیق در این بزدلان شد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: مطمئنا، این اقدام ناجوانمردانه آمریکا، ظرفیت بالا گرفتن درگیری‌ها و منازعات بی‌پایانی را دارد. در چنین فضایی، ایران، بی‌گمان با حفظ ابتکار عمل حق انتقام و اقدام متقابل را برای خود حفظ می‌کند.
مجمع وزیران ادوار تاکید کرد: تلاش‌ها و مجاهدت‌های این سرباز اسلام بر مردم منطقه پوشیده نیست و این عروج ملکوتی باعث حزن و اندوه میلیون‌ها انسان آزاده در دنیا و منطقه و هم‌زمان موجب شادی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب گردید.
این بیانیه افزود: مجمع وزیران ادوار از مجاهدت‌ها، اخلاص و ایثارگری‌های این شهید شاهد که با همه نیروهای انقلاب رابطه‌ای صمیمانه داشت و شخصیتی فراجناحی و فدایی اسلام و انقلاب بود، تجلیل کرد.

مجمع وزیران ادوار، تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی به رهبری معظم انقلاب، خانواده معزز وی، عموم مردم ایران و جریان‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان، انزجار خود را از اقدام خصمانه و ددمنشانه رییس جمهوری آمریکا اعلام و اطمینان دارد که این حرکت بزدلانه او از طرف مجاهدان و جریان‌های مقاومت در منطقه و ایران بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا،  سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه -سیزدهم دی‌ماه- در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha