۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83621089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۵۷ درصدی بارندگی‌های پاییز در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: بارندگی‌های پاییز امسال در استان ۴۰ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد کاهش داشته است.

مجید بیجندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان بارندگی های پاییز پارسال را  ۹۷ میلی متر دانست و گفت: بارندگی های پاییز امسال نسبت به دوره آماری بلند مدت  هم ۳۶ درصد کاهش دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از نظر دمایی نیز در این مدت نیم درجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته و یک دهم درجه نسبت به دوره آماری بلندمدت کاهش داشته ایم.

بیجندی وضعیت بارش ها برای ۱۶ تا ۲۲ دی ماه امسال را نرمال پیش بینی کرد و گفت: از نظر دمایی نیز وضعیت دما تا پایان دی ماه نرمال خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین پیش بینی ها حاکی از آن است که وضعیت بارش های دی تا نیمه بهمن ماه نرمال خواهد بود اما،  بعد از آن تا اواخر اسفند ماه بارش هایی را در حد نرمال و کمتر از آن خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود این، مدل های هواشناسی برای انتهای اسفندماه برای دوره آماری فصل بهار بیانگر این است که بارش ها در فروردین ماه ۱۰ درصد بیشتر از نرمال خواهد بود.

وی احتمال وقوع پیش بینی ها را ۶۵ تا ۷۰ درصد دانست و افزود: پیش بینی دقیق تر در همان زمان به صورت اطلاعیه و اخطاریه صادر خواهد شد.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، سامانه بارشی که از شنبه شب وارد استان شده تا اوایل صبح  فردا دوشنبه فعال است.

این اداره کل همچنین کاهش چهار تا ۶ درجه ای دما را  تا صبح سه شنبه هفته جاری پیش بینی کرده است.

میانگین بارش های سالاانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha