۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 923
کد خبر: 83622873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تهران عاشورایی شد 

۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83622873
تهران عاشورایی شد 

تهران- ایرنا- پیکر پاک شهدای مقاومت در میان شعار لبیک یا حسین جمعیت میلیونی عزاداران، حال و هوای تهران را عاشورایی کرد.

دقایقی پیش پیکر پاک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و همرزمانشان پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب از دانشگاه تهران وارد خیابان انقلاب شد.

مردم شهیدپرور تهران همراه با پیکرهای شهدای مقاومت در یک خروش میلیونی تهران امروز را به یک واقعه ای ماندگار همچون عزاداری های عاشورای حسینی بدل کرده اند.

خون حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در ادامه راه سیدالشهدا مظلومانه ریخته شد اما امروز غیرت مردم تهران فریاد برآورد که پرچم «سرباز ولایت» زمین نخواهد ماند.

مردم تهران با رهبرشان گریستند صدای بغض غیرت عاشقان حاج قاسم در خیابان انقلاب و آزادی طنین انداز شد.  سردار سرافراز ایران، این بار لشکری را به خیابان آورده است که فریاد می زنند که آماده اند خون در رگ هایشان و جانشان را فدای ولایت کنند.

دختران نوجوان با مشت های گره کرده با دختران «حاج قاسم» هم صدا شده اند گویی تمام دختران این سرزمین یتیم شده اند، اما لحظه‌ای قدم هایشان سست نشده است و سردار را به سوی «آزادی» بدرقه می‌کنند.

حاج قاسم سلیمانی رفت اما غریوی که امروز در تهران طنین انداز شده است به گوش جهانیان رساند که سرباز ولایت هستند و یک قدم هم عقب نخواهند گذاشت.

«نحن کلنا قاسم سلیمانی» سربندها و پیشانی بندهای امروز دختران و پسران تهرانی شده است و کاروان سردار شهید را از «انقلاب تا آزادی» به پاس ۴١ سال رشادت زیر پرچم ولایت بدرقه می کنند 

داستان رشادت ها و شهادت حاج قاسم نقل روایت دیروز و امروز نیست نقل افسانه های روزهای سخت و سربلندی ایران نیست بلکه روایت جوشش خونی است که به جنایتکاران و قاتلان سرداران مظلوم‌مان گوشزد می کند قصه و حماسه تازه شروع شده است؛«بسم الله الرحمن و الرحیم»

خیابان کارگر جنوبی و کارگر شمالی منتهی به میدان انقلاب سیل جمعیت است پیکر شهدا از میدان انقلاب نیم ساعت پیش عبور کرد اما موج جمعیت بدرقه کننده هنوز وارد میدان انقلاب می شود.

این موج تمامی ندارد و این سیل عشق در جریان است ؛ پیر  و جوان حتی خانواده هایی نوزادان خود را در کالسکه آورده تا با سردار وداع کنند. 

اطراف میدان مملو از پلاکاردها و تصاویری از حاج قاسم سلیمانی است. بالگرد تصویربرداری از این حماسه و خروش بارها مسیر دانشگاه تا میدان انقلاب را دور زده است قطعا تصاویر نابی مخابره خواهد کرد. 

«انتقام سخت در راه است» و «من قاسم سلیمانی ام » «خون تو حریف می طلبد» دور تا دور میدان انقلاب دیده می شود. 
١۶ دی ماه «بدرقه سردار سلیمانی» در تقویم حماسه های پایتخت یوم الله و ماندگار به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha