دانش آموزان روستای راونگ هرمزگان به مدرسه دیگری منتقل شدند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پورش در توئیتی نوشت؛ پس از حادثه ای که در یکی از مدارس روستای راونگ شهرستان میناب استان هرمزگان رخ داد، از دانش آموزان دلجویی شد و آنها به مدرسه دیگری منتقل شدند.

محسن حاجی میرزایی امروز سه شنبه در توئیتی این موضوع را تشریح کرد و گفت: موضوع را همان روز پیگیری کردم. به همین دلیل معاون فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به روستای راونگ در استان هرمزگان اعزام شد.

وی اظهار داشت: با بررسی کارشناسی مشخص شد به اندازه یک متر مربع لایه گچ کاری شده سقف که چند روز پیش از این اتفاق تلخ گچ گرفته بودند ریزش کرده است. اکنون سقف در حال تعمیر است.

در پی انتشار فیلم و خبری در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مبنی بر ریزش سقف یکی از مدارس روستای روانگ درشهرستان میناب، مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان به همراه تیم ارزیاب از این مدرسه بازدید کردند.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان در حاشیه بازدید از این فضای آموزشی گفت: لامپ مهتابی یکی از کلاس‌های مدرسه پورولی راونگ میناب به علت قدمت بالای ساختمان جدا شده که بر اثر این اتفاق، مقداری از گچ سقف برروی نیمکت‌ها و دانش آموزان فرو ریخته است.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: در این حادثه هیچ دانش آموزی آسیب ندید و در صحت وسلامت کامل به سر می‌برند.

مدرسه پورولی روستای راونگ از توابع بخش مرکزی میناب در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است و در ردیف مدرسه‌های تخریبی و با عمر بالا است که بازسازی و نوسازی آن باید در اولویت باشد.

نعمت روزپیکر مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش هرمزگان نیز در این باره گفت: ریزش سقف مدرسه ابتدایی پورولی در روستای راونگ بخش مرکزی میناب هرچند آسیب جانی نداشت، اما باعث وحشت دانش آموزان شده است.
وی اظهار داشت: مدیر و کارشناسان آموزش وپرورش میناب بلافاصله از مدرسه روانگ میناب بازدید کرده و اطلاعات و شرایط موجود لازم درخصوص این فضای تخریبی را به نوسازی مدارس هرمزگان اعلام کردند.

هم اکنون ۱۵۶ دانش آموز دختر در مدرسه ابتدایی پورولی روستای راونگ مشغول به تحصیل هستند.

طبق اعلام اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان، درحال حاضر ۶۷۰ مدرسه تخریبی و غیراستاندارد در قالب سه هزار کلاس درس در هرمزگان است که حدود ۹۰ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

از این تعداد، ۲۲۰ مدرسه تخریبی و خطرآفرین در سطح شهرها و روستاهای استان هرمزگان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha