۱۸ دی ۱۳۹۸، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83625500
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله به پایگاه های آمریکا در عراق، سر تیتر رسانه های چین

پکن- ایرنا- واکنش جمهوری اسلامی ایران به ترور سردار قاسم سلیمانی از طریق شلیک موشک به پایگاه های آمریکا در عراق سرتیتر اخبار رسانه های مختلف چین در روز چهارشنبه بود.

به گزارش ایرنا رسانه های مختلف چین اعم از خبرگزاری شینهوا، تلویزیون "سی سی تی وی" و "سی جی تی ان"، روزنامه های پرتیراژ و معتبر این کشور ضمن پوشش گسرده این موضوع از آن به عنوان واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی یاد کردند.

شینهوا خبرگزاری رسمی چین به نقل از پنتاگون گزارش کرد تقریباً ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر (EST) به وقت آمریکا، ایران ده ها موشک بالستیک علیه نیروهای نظامی و ائتلاف آمریکایی در عراق شلیک کرده است.

گزارش می افزاید: کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود گزارش حمله به پایگاه های ایالات متحده در عراق را مشاهده کرده است و رئیس جمهوری نیز از نزدیک وضعیت را تحت نظر دارد و با تیم امنیت ملی خود مشورت کرده است.

«سی جی تی ان» تلویزیون دولتی و انگلیسی زبان چین هم گزارش کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد چهارشنبه به یک پایگاه هوایی در غرب عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است حمله کرده است.

این رسانه با استناد به گزارش مقامات ایرانی و آمریکایی می گوید حداقل ۱۰ موشک به پایگاه هوایی عین الاسد که مقر نیروهای آمریکایی در عراق است شلیک شده است.

گزارش می افزاید به دنبال این حمله موشکی، آژیر و هشدار حمله پخش شده و بالگردهای ایالات متحده در حال پرواز بر روی پایگاه هوایی هستند.

خبر حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق در اکثر روزنامه ها و تارنماهای خبری چین نیز در سطح وسیعی منتشر شده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا (س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha