۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83625534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چین بار دیگر بر حراست از صلح در خاورمیانه تاکید کرد

پکن- ایرنا- سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی و پاسخ متقابل موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه های آمریکا در عراق بار دیگر بر حراست از صلح در خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، گنگ شوانگ روز چهارشنبه در پاسخ به ایرنا افزود: اوضاع در خاورمیانه حساس و پیچیده است چین از نزدیک تحولات مربوطه را دنبال می کند.

او از طرف های ذیربط خواست خویشتندار باشند و افزود: چین همواره معتقد است که طرف های ذیربط باید براساس احترام متقابل به درستی اختلافات و درگیری ها را از طریق گفت گو، مذاکره و سایر راه های صلح آمیز حل کنند تا به طور مشترک از صلح و ثبات در منطقه حمایت کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: همانطور که بارها گفتیم بدتر شدن تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست تضمین صلح و ثبات در منطقه برای جهان از اهمیت حیاتی برخوردار است.

وی با اشاره به تلاش های چین برای تحقق صلح در خاورمیانه اظهار کرد چین از نزدیک تحولات را دنبال می کند ارتباط نزدیک با طرف های ذیربط دارد و در جهت ماهش تنش و آرام کردن اوضاع تلاش می کند.

گنگ شوانگ در ادامه با اشاره به رایزنی های وانگ یی وزیر خارجه چین در این زمینه گفت: وزیر خارجه چین در روزهای گذشته با همتایان خود از کشورهای مختلف از جمله ایران، آمریکا و روسیه به صورت تلفنی گفت و گو کرده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری با اشاره به اینکه چین از نزدیک روابط خود را با کشورهای ذیربط حفظ کرده است افزود: ایران از کشورهای مهم منطقه است و با چین در قالب طرح یک کمربند - یک جاده همکاری های خوبی دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: پکن همچنین روابط نزدیکی با عراق دارد و سفیر چین در بغداد هم در نشستی با مقامات این کشور، شرایط منطقه را از نزدیک بررسی کرده است.

این مقام وزارت امور خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به سقوط یک هواپیمای مسافربری اوکراینی در تهران، ضمن اظهار همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه گفت: سفارت خانه چین در ایران و اوکران سرگرم بررسی این موضوع است که ایا در میان کشته شدگان این حادثه شهروندان چینی هم وجود دارند یا خیر.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا (س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha