۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 83625758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگلیس خواستار عدم تکرار حمله موشکی ایران شد

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 83625758
انگلیس خواستار عدم تکرار حمله موشکی ایران شد

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه انگلیس از ایران خواست تا آنچه او حمله موشکی خطرناک به پایگاه‌های نظامی آمریکا خواند را تکرار نکند.

دومینیک راب امروز چهارشنبه(۱۸ دی) با صدور بیانیه‌ای افزود: جنگ در خاورمیانه فقط به نفع داعش و گروه‌های تروریستی خواهد بود.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، ده‌ها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد، ما این حمله را که علیه پایگاه نظامی در عراق میزبان نیروهای ائتلاف [ضد داعش] از جمله نیروهای انگلیسی صورت گرفت، محکوم می‌کنیم. ما نگران گزارش‌ها درباره مجروحان و استفاده از موشک‌های بالستیک هستیم.
راب در ادامه اظهارات ادعایی خود افزود: ما از ایران می‌خواهیم این حملات خطرناک و بی‌ملاحظه را تکرار نکند و به جای آن، به سرعت در مسیر تنش‌زدایی گام بردارد.

همچنین، وزارت دفاع انگلیس امروز مدعی شد که در جریان عملیات موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق، سربازان انگلیسی مجروح نشده‌اند.

در عین حال، سخنگوی ارتش فرانسه نیز اعلام کرد که هیچیک از نیروهای این کشور در عراق در حملات موشکی ایران (به دو پایگاه آمریکایی) آسیبی ندیدند.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر، بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha