۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83626451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هیات علمای بیروت از واکنش موشکی ایران استقبال کرد

بیروت – ایرنا – هیات علمای بیروت امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای شلیک ۲۲ فروند موشک بالستیک ایران به پایگاه های آمریکا در عراق را حق قانونی کشورمان دانست و از آن استقبال کرد.

به گزاش خبرگزاری ملی لبنان، در این بیانیه آمده است: شلیک موشک ها واکنش طبیعی و حقوقی ایران به جنایت آمریکا در ترور «قاسم سلیمانی» فرمانده (شهید) نیروی قدس و «ابومهدی المهندس»   جانشین فرمانده نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) است؛ جنایتی که بامداد جمعه گذشته در بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روی داد.

هیات علمای بیروت حضور میلیونی شهروندان ایران و عراق در آیین تشییع پیکر این دو شهید و همرزمانشان را، تاریخی توصیف کرد و نوشت: این دو کشور حق دارند پاسخ هر گونه تعدی به تمامیت سرزمینی و تجاوز به حق حاکمیت ملی خود را بدهند.

در  بیانیه هیات یاد شده آمده است: مقام های کاخ سفید روش احمقانه ای را در برخورد با ملت های منطقه ی خاورمیانه در پیش گرفته اند و مجاهدان این ملت ها با پایداری و رویارویی در برابر آمریکا، هیبت آن را خواهند شکست و نیروهایش را از این منطقه اخراج خواهند کرد.  

در ادامه این بیانیه تاکید شده که شلیک ۲۲ فروند موشک قاره پیما و بالستیک، واکنش نخست به عملیات تروریستی آمریکایی ها است و بزودی جبهه های دیگری علیه آن ها گشوده خواهد شد.

همچنین «نجاح واکیم» رییس «جنبش مردم» لبنان امروز در پیام های جداگانه به «محمد الحلبوسی» رییس مجلس و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق، تصمیم آنان را در تصویب قانون اخراج آمریکایی ها از کشورشان شجاعانه خواند.

وی در پیام های خود تاکید کرد: این تصمیم و اقدام تاریخی، نتایج مهم و مثبتی را برای ملت عراق و دیگر ملت های منطقه ی خاورمیانه به همراه خواهد داشت که افزایش عزت، تامین آزادی و تقویت وحدت ملی از جمله ی آن ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha