۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83627373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی بارش پرحجم باران در خراسان رضوی

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83627373
پیش بینی بارش پرحجم باران در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای از بارشهای پرحجم باران در این استان با احتمال آبگرفتگی و سیلاب خبر داد و اعلام کرد میزان این بارشها در نواحی جنوبی و شرقی خراسان رضوی تا ۶۰ میلی‌متر خواهد بود.

 در اطلاعیه روز پنجشنبه مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: آخرین به روزرسانی نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی نشان‌دهنده آغاز بارشهای رگباری پرحجم از عصر روز جمعه است که حجم این بارشها در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در اغلب نقاط استان شدت می‌گیرد.

بر اساس این اطلاعیه، فعالیت هسته بارشی مزبور تا روز دوشنبه هفته آینده همراه با کاهش محسوس دمای هوا تا ۱۰ درجه زیر صفر در نواحی سردسیر استان پیش‌بینی شده است که به دنبال فعالیت این سامانه هوای سرد تا پایان هفته آینده در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود.

مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی، کاهش دید، وزش باد شدید و کولاک برف، کاهش محسوس دما، یخبندان و لغزندگی معابر و محورها و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل استان هشدار داده است.

این اطلاعیه نسبت به آمادگی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، تأکید بر عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، عدم صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی (به ویژه عملیات کوهنوردی)، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین تأمین سوخت طی مدت فعالیت سامانه بارشی مزبور تاکید کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha