روایت سرهنگ آمریکایی از «شب بی‌نهایت ترسناک» عین‌الاسد

تهران- ایرنا- یک سرهنگ آمریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد در عراق در توصیف شب حمله موشکی سپاه پاسداران به این پایگاه، آن را «شبی بسیار سخت و بی‌نهایت ترسناک» توصیف کرد و گفت: برخی از سربازان از جمله خودم در سنگرهای زیرزمینی پناه گرفتیم.

تارنمای شبکه سی‌ان‌ان فیلمی از گفت‌وگو با سرهنگ دوم « استیسی کُلمن » مستقر در پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در غرب بغداد منتشر کرده که به تشریح اوضاع آنها در زمان اصابت موشک‌های ایران به این پایگاه پرداخته است.

وی به این رسانه گفت: وقتی نخستین موشک‌ها اصابت کرد، حتی برای ما که داخل سنگرهای زیرزمینی بودیم، موج انفجار کاملا محسوس بود و لرزش و تکان‌های سنگر زیرزمینی به حدی بود که درب سنگر با شدت باز و بسته شد. به طور کامل حس کردیم که دست‌کم هفت فروند موشک در نزدیکی سنگر ما اصابت کرد که بی‌نهایت ترسناک بود.

خبرنگار این رسانه از این سرهنگ آمریکایی پرسید؛ آیا زنده ماندن شما شانسی بوده؟، برای مواجهه با این گونه موارد آموزش دیده بودید یا اینکه از قبل به شما درباره حمله اطلاع داده شده بود؟
او پاسخ دادگفت: راستش باید بگویم که همه اینها در زنده ماندن سربازها نقش داشت و البته خدا به ما رحم کرد.
کمی پیش از حمله به ما گفته شد که ممکن است این پایگاه مورد اصابت موشک قرار گیرد اما کسی از وقوع آن مطمئن نبود بنابراین ما اقدامات احتیاطی را انجام دادیم و نیروها را از اقامتگاه‌هایشان در پایگاه خارج کردیم.




به گزارش ایرنا، دیروز(شنبه ۲۱ دی) شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نخستین تصاویر ویدئویی را از پایگاه نظامی آمریکایی عین‌الاسد در عراق را پس از حملات موشکی روز چهارشنبه گذشته ایران پخش کرد.

خانم « آروا دامون » خبرنگار بین‌المللی سی‌ان‌ان  باحضور در ویرانه‌های بجا مانده از آنچه زمانی یک پایگاه مجهز نیروهای آمریکا بود، فیلمی مستند از خرابی‌های گسترده ناشی از اصابت موشک‌های ایران را به تصویر کشید.
تصاویر کاملا حاکی از اصابت دقیق موشک‌ها به هدف است.
خبرنگار سی ان ان در گزارش خود گفت که تقریبا هیچ چیز از پایگاه باقی نمانده و خیلی عجیب است که در چنین ویرانه ای، به کسی آسیب نرسیده باشد.
گویا ساعاتی پیش از حمله، یک هشدار اولیه داده شده بود و نیروها از قبل با خبر شده بودند که ممکن است اتفاقی رخ دهد. حدود ساعت ۱۱ شب نیروها شروع به پناه گرفتن در سنگرهای زیرزمینی کردند و حدود ساعت یک بامداد بود که نخستین موشک اصابت کرد.




روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک چندین موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی ده‌ها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

محمدرضا منافی
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha