۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83634116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فلسطین خواستار تشکیل کمیته بین المللی برای رسیدگی به حفاری ها در مسجد الاقصی شد

تهران-ایرنا- وزارت خارجه فلسطین روز سه شنبه خواستار توقف فوری حفاری های رژیم اشغالگر قدس در بخش زیرین مسجد الاقصی و تشکیل کمیته بین المللی برای رسیدگی به این موضوع شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه ای تاکید کرد: حفاری ها و ایجاد تونل توسط مقامات اشغالگر اسرائیلی در بخش زیرین مسجد الاقصی و شهرک قدیمی قدس، طبق قوانین بین المللی و توافقات ژنو، جنایت به شمار می رود.

این وزارتخانه در ادامه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی برای بررسی به عواقب این حفاری ها و مجازات مسئولان آن شد.

طبق این بیانیه، این حفاری ها بخشی از نقشه های اشغالگران برای یهودی سازی قدس و تغییر واقعیت تاریخی و قانونی موجود آن است.

وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی و سازمان های مربوطه و در راس آن یونسکو خواست که مقامات صهیونیستی را ملزم به توقف این اقدامات کنند.

در این بیانیه آمده است: عواقب فاجعه آمیز این حفاری ها در فصل زمستان بیشتر خود را نشان می دهد، خانه های فلسطینیان شکاف برمی دارد و نشست می کند و  آب به درون مغازها و اماکن تجاری نفوذ می کند. اتفاقی که روز گذشته در محله «باب السلسله» در شهرک قدیمی قدس رخ داد.

طبق این بیانیه، مقامات صهیونیستی فلسطینی ها را مجبور به تخلیه منازل خود به بهانه ریزش و نشست خانه ها می کنند تا به راحتی بتوانند نقشه های یهودی سازی خود را در مناطق اطراف الاقصی پیاده کنند.

صهیونیست ها در تیرماه سال جاری نیز  در میان تدابیر شدید امنیتی، تونلی در جنوب مسجد الاقصی افتتاح کردند.

 سازمان همکاری اسلامی نیز مرداد ماه سال جاری خواستار توقف تجاوزهای صهیونیست ها به مسجدالاقصی شد و با اشاره به حفاری های گسترده زیر این مسجد و اطراف آن  اعلام کرد که این اقدامات با هدف یهودی سازی شهر قدس و تغییر بافت جغرافیایی و جمعیتی آن انجام می شود.

تحرکات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس عموما شامل محاصره کامل مسجدالاقصی و زدن تونل ها در بخش زیرین این مسجد و بخش قدیمی قدس است.

رژیم صهیونیستی مدام به این حفاری ها ادامه می دهد و اکنون به شکل تقریبا کاملی مساحت زیرین بخش قدیمی قدس و مسجد الاقصی را محاصره کرده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha