۲۶ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83636237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پاکستان از موافقت طالبان برای کاهش خشونت ها خبر داد

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه از موافقت گروه طالبان برای کاهش خشونت ها در افغانستان خبر داد و گفت:این موافقت می‌تواند پیشرفت خوبی در روند صلح باشد.

رسانه های پاکستانی به نقل از اظهارات امروز «شاه محمود قریشی» که هم اکنون برای انجام سفر رسمی در آمریکا بسر می برد، افزودند: طالبان آمادگی خود را برای کاهش خشونت ها اعلام کرده و این خواسته ای بود که پیشتر از جانب دیگر طرف های فرآیند صلح افغانستان اعلام شده بود.

قریشی که قرار است طی امروز و فردا با وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی دولت ترامپ دیدار کند، گفت: کاهش خشونت‌ها در افغانستان گامی بلند در مسیر پیمان صلح در این کشور خواهد بود.

وی با اشاره به آنچه که تداوم تلاش های پاکستان برای تسهیل در مسیر فرآیند صلح افغانستان خواند، افزود: صلح در منطقه، خواسته پاکستان است زیرا تنها با صلح منافع افغانستان و مردم پاکستان تامین می شود.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: قریشی امروز و فردا دیدارهای مهمی با مقامات آمریکایی از جمله "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه و "رابرت اوبرایان" مشاور امنیت ملی ترامپ در واشنگتن خواهد داشت.

ناظران سیاسی در پاکستان می گویند: افغانستان برای اسلام آباد از حساسیت خاصی برخوردار است و تحولات اخیر در خصوص فرآیند صلح و همزمان حوادث خاورمیانه نگرانی های جدی را میان مقام های پاکستان مبنی بر تبعات سنگین تنش ها در خاورمیانه بر مسئله افغانستان به وجود آورده است.

رسانه های پاکستان اعلام کردند: اسلام آباد که پیش تر نیز نگرانی خود را نسبت به اقدامات آمریکا فراتر از صلح افغانستان ابراز کرده بود، اکنون از مقامات دولت ترامپ مصرانه خواستار اجتناب از تشدید اوضاع بوده و بر استفاده از ابزار دیپلماسی برای حل اختلافات تاکید دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha