۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83640683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانگین بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری به ۲۰۰ میلیمتر رسید

شهرکرد- ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی های دی‌ماه امسال گفت:میانگین بارش‌های استان به ۲۰۰ میلیمتر رسیده است.

مهرداد قطره سامانی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود بارش‌های قابل توجه برف در زمستان امسال، اما همچنان با کسری بارش‌ها مواجه هستیم و این موضوع می‌طلبد تا در مدیریت منابع آب به ویژه در حوضه زاینده‌رود اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها به صورت موقت در استان متوقف شده و سپس از روز سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به استان تا پایان هفته بارش برف و باران را در بسیاری از نقاط استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ پیش رو خواهیم داشت.

قطره سامانی همچنین به پایداری هوای سرد در استان اشاره کرد و گفت: صبح روز دوشنبه شهرکرد با ۸ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان‌ها و کوهرنگ با ۱۰ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ را ۹۶ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ارتفاع برف در این ایستگاه در سال آبی گذشته ۹۰ سانتی‌متر و میانگین بلندمدت دوره مشابه ۹۴ سانتی‌متر بوده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با وجود مساحت کمی که دارد، نقش مهمی در تولید آب شیرین کشور ایفا می‌کند و سرچشمه ۲ رودخانه کارون و زاینده‌رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز در این استان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha