۱ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83641868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۱ کودک در چهارمحال و بختیاری از تحصیل بازمانده‌اند

شهرکرد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹۰۱ کودک در این استان از تحصیل بازمانده‌اند، گفت: از این تعداد تاکنون ۴۴۵ کودک شناسایی و در مرحله پیگیری قرار گرفته است.

محمد محمدی شامگاه دوشنبه در شورای آموزش و پرورش این استان افزود: تلاش ما برای ملاقات حضوری و چهره به چهره با کودکان بازمانده از تحصیل و خانواده‌های ایشان ادامه دارد تا همه ۹۰۱ کودک بازمانده از تحصیل را شناسایی و موانع رفع تحصیل آنها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از این کودکان به سبب رنج بردن از بیماری و معلولیت امکان حضور در کلاس‌های درس را ندارند و تعدادی نیز به سبب بدسرپرستی و مهاجرت از تحصیل بازمانده‌اند و از آنجا که هیچ آدرسی از نیمی از این تعداد کودک بازمانده از تحصیل در دست نداریم، می‌طلبد تا ثبت احوال در این خصوص با آموزش و پرورش همکاری کند.

محمدی تصریح کرد: هم‌اینک بیشترین دغدغه و چالش ما در بحث جذب کودکان کلاس اولی در مناطقی از شهرستانهای استان است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه این استان در شاخص رشد دوره ابتدایی چهارمین استان کشور است، گفت: عملکرد استان در حوزه جذب کلاس اولی‌ها ۹۹.۱۲ درصد است در حالی‌ که این شاخص در کشور ۹۷.۱۶ درصد است.

محمدی، توسعه مراکز پیش‌دبستانی در مناطق محروم را از مهمترین راهکارهای مقابله با بی‌سوادی در استان برشمرد و گفت: استان از نظر رشد و تحقق دوره پیش‌دبستانی دومین استان کشور است و وضعیت قابل قبولی در این خصوص دارد به نحوی که در ۳ سال اخیر در دورترین نقطه استان از جمله پشت‌کوه موگویی پیش‌دبستانی رایگان راه‌اندازی شده است.

وی، وجود مدارس کوچک و کلاس‌های چندپایه را از مهمترین چالش‌های ترک تحصیل دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: ۱۲ درصد دانش‌آموزان استان در کلاس‌های چندپایه تحصیل می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان در مقطع  ابتدایی تحصیل می‌کنند، خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری جزو ۷ استان برتر کشور در پوشش تحصیلی ابتدایی قرار دارد.

شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با تشکیل کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه فرایند شناسایی و رفع مشکات کودکان بازمانده از تحصیل استان قوت بیشتری به خود می‌گیرد.

جعفر مردانی در نشست شورای آموزش و پرورش این استان با اشاره به وجود ۹۰۱ کودک بازمانده از تحصیل در این استان افزود: تاکنون نیمی از این کودکان شناسایی شده‌اند و مابقی به دلایل متعددی هنوز شناسایی نشده‌اند که این موضوع می‌طلبد کمیته ویژه‌ای برای آن تشکیل شود.

وی ادامه داد: این کمیته با محوریت آموزش و پرورش و عضویت دستگاه‌هایی نظیر علوم پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی، ثبت احوال، دفتر امور اجتماعی و دفتر امور بانون بزودی تشکیل می‌شود، که تهیه برنامه جامع و مدونی مبتنی بر ماموریت و شرح وظایفی این دستگاه‌ها از مهمترین ماموریت‌های این کمیته قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به ابراز نارضایتی فرهنگیان استان در خصوص نحوه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: این مطالبه فرهنگیان استان با مکاتباتی با وزارت آموزش و پرورش به اطلاع مسئولان مربوطه رسانده می‌شود.

مردانی، همچنین به برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین این برنامه‌ها طرح یاریگران زندگی است که تاکنون عملکرد موفقی داشته است.

وی، اولویت برنامه‌های فرهنگی در مدارس را پیشگیری از اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: تنها راهی که می‌توان در بحث مبارزه و مقابله با اعتیاد به کار گرفت مباحث فرهنگی برای پیشگیری، آگاهی و اطلاع‌رسانی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، در سال ‌تحصیلی جاری ۲۰۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha