به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی روز سه شنبه در نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه گفت: تامین عرض ایمن برای عبور پیاده و دوچرخه، رفع معارضات تاسیساتی از مسیر عبور شهروندان و همچنین ایجاد یک مبلمان شهری مناسب را از جمله معیارهای فنی این پروژه ذکر و اضافه کرد: بهسازی پیادهروهای شهر تهران از این پس با استفاده از مصالح ارزان اما با دوام صورت خواهد پذیرفت تا با شیوه ای کم هزینه اما پربازده، سطح سرویس مناسب عابران پیاده و دوچرخه سواران تامین شود.
وی با بیان آنکه الگوی توسعه شهر تهران در طول یکصد سال گذشته همواره بر مبنای خودرومحوری بوده است، وضعیت معابر پایتخت را نیازمند بازگشت به مقیاس ها و استانداردهای انسانی ذکر و اضافه کرد: تجربه برخی از کشورهای توسعه یافته جهان نشان می دهد که گسترش فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری تاثیری مستقیم بر کاهش استرس و هیجانات منفی شهروندان دارد.
وی تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندی را از جمله مهمترین مسئولیت های معاونان فنی و عمرانی مناطق خواند و یادآور شد: سرعت بخشیدن به جریان عبور و مرور در شهر مترادف با لذت بخش تر کردن زندگی شهری نیست.
صبوری ضمن ضروری دانستن توسعه علمی در حوزه پیادهروسازی، مرور تجربیات موفق جهانی در این زمینه را راهگشا دانست و در عین حال تاکید کرد: در شرایطی که هنوز استاندارد قابل اتکایی درباره پیاده روسازی وجود ندارد به شدت نیازمند پیدایش و توسعه دانش بومی در این زمینه هستیم تا مقررات و ضوابطی که دقیقا متناسب با شرایط شهر تهران است تدوین شود.
تهران- ایرنا- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: سال ۱۳۹۹ را زمان تلاش برای بهبود کیفیت معابر پیاده روی پایتخت دانست و از تصمیم مدیریت شهری برای بهسازی ۵۰۰ کیلومتر طول از معابر پیاده رو شهر در قالب یک رینگ پیوسته خبر داد.
نظر شما