ونگر: روح توپچی‌ها در هایبری جا مانده و کاری از دست امارات برنمی‌آید

تهران- ایرنا- «آرسن ونگر» معتقد است که آرسنال از زمان ترک ورزشگاه «هایبری» و رفتن به ورزشگاه امارات، «روح خود را از دست داده است.»

هایبری ۹۳ سال خانه توپچی‌های لندن بود و مرد فرانسوی شماره یک نیمکت این تیم در فصل ۲۰۰۳ – ۲۰۰۴ در همین ورزشگاه رکورد مشهور شکست ناپذیری خود را برجای گذاشت اما آنها پس از کوچ به امارات هرگز موفقیت پیشین خود را تکرار نکرده و در جریان ۱۳ فصل حضور در خانه جدید، تنها و تنها سه بار جام اتحادیه انگلیس را بالای سر بردند.

تیم تحت هدایت «میکل آرتتا» در حال حضر در رتبه دهم لیگ جزیره قرار دارد و به گفته بسیاری توپچی‌ها ضعیف‌ترین عملکرد خود را از زمان انتقال به امارات بر جای گذاشته‌اند.

و حالا ونگر بر این باور است که این تیم بعد از تخریب هایبری روح خود را در آن جا گذاشته است.

مرد فرانسوی در این‌باره گفت: ما ورزشگاه جدید ساختیم اما هرگز روح خودمان را پیدا نکردیم؛ در واقع آن را در هایبری جا گذاشتیم. به دلایل امنیتی به هیچ وجه نمی‌توانستیم آن را بازسازی کنیم. برای تردد آسان آمبولانس در مواقع ضروری، فاصله بین زمین تا سکوها باید بیشتر می‌شد.

وی ادامه داد: زیاد شدن فاصله هواداران با زمین در کنار چیزهای دیگر، موجب شد تا دیگر نتوانیم آن جو را بازسازی کنیم.

ونگر در حالی این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد که در کنار «یورگن کلوپ» سرمربی لیورپول در گفت‌وگویی مشترک شرکت کرده بود؛ کلوپ به نظر تنها سرمربی است که می‌تواند بعد از ونگر به رکورد شکست ناپذیری در یک فصل دست یابد.

در سال‌های اخیر آنفیلد برای لیورپول به یک دژ مستحکم بدل شده است به طوری که قرمزها بعد از متحمل شدن شکست مقابل کریستال پالاس در آوریل ۲۰۱۷، در ورزشگاه خانگی هرگز شکست نخورده‌اند و ونگر معتقد است که جو وحشتناک آنفیلد عمده دلیل یورش غیرقابل مهار آنان به عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره است.

ونگر در ادامه گفت: آنفیلد بهترین ورزشگاه انگلیس است. دلیل آن هم روشن است؛ فاصله هواداران تا زمین بسیار نزدیک است. تک تک مردم عاشقانه فوتبال را دوست دارند. آنها متخصص فوتبال هستند. تجربه چنین موقعیتی را دارم، زمانی که پنج بر یک در فاصله پنج دقیقه تا پایان بازی پیش بودیم و هواداران لیورپول فریاد می‌زدند «هرگز تو را تنها نمی‌گذاریم»؛ شاید تنها جایی باشد که بتوانید چنین چیزی را تجربه کنید. به همراه آرسنال از هایبری کوچ کردیم و آن ورزشگاه اگر نگویم شبیه به آنفیلد بود، دست کمی از آن نداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha