۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83643710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیاب در سخت‌ترین شرایط دولت لبنان را تشکیل می‌دهد

تهران - ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی "سوئیس اینفو" در گزارشی با معرفی پیشینه " حسان دیاب " نخست وزیر منتخب لبنان نوشت: لبنان در بحران بی سابقه‌ای قرار دارد و او در سخت ترین شرایط دولت جدید این کشور را باید تشکیل دهد.

این پایگاه اطلاع رسانی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه حسان دیاب از روز سه شنبه دولت جدید لبنان را تشکیل داد، اضافه کرد: او یکی از استاتید دانشگاهی است که تجربه سیاسی بسیار کمی دارد و وابسته به هیچ حزب سیاسی نیست و تاکید می کند که مستقل است و از تکنوکرات‌هایی است که مردم لبنان طی سه ماه گذشته با حضور در خیابان های بیروت، درخواست روی کار آمدنشان را داشتند. 

این گزارش در ادامه اضافه کرد: لکن دیاب ۶۱ ساله با حمایت حزب الله که یکی از قدرت های سیاسی و نظامی پرنفوذ در لبنان است وارد یکی از باشگاههای حکومت شد. دیاب برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ وارد سیاست شد و پس از سقوط دولت سعد حریری به دلیل چالش های مهم سیاسی، به عنوان وزیر، تصدی آموزش و پرورش لبنان را برعهده گرفت . دیاب پس از هفته ها اعتراض مردم به برکناری طبقه سیاسی متهم به فساد ریاست دولت را بر عهده گرفت و جانشین سعد حریری شد. 

بر پایه این گزارش، دیاب استاد دانشگاه در رشته مهندسی ارتباطات و رایانه و معاون دانشگاه آمریکایی بیروت است و در شرایطی که لبنان با بحران حاد سیاسی و فروپاشی اقتصادی و مالی قرار دارد و این موضوع موجب خشم و غصب لبنانی ها شده است و مردم این کشور خواستار تغییر در همه طبقه های حکومت این کشور برای دهها سال شده اند، مسئولیت دولت را برعهده گرفته است. 

 او ( دیاب ) که به نظر از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است با اعلام تشکیل دولت بیان کرده که " قیام انقلابی مردم لبنان، این کشور را در مسیر پیروزی  قرار داد ". 

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه ، دیاب دولت خود را به عنوان دولتی توصیف کرد که آرمان های معترضین که سه ماه در سطح کشور با عصبانیت فریاد زدند را محقق می کند و برای تحقق خواست های آنها تلاش خواهد کرد، آمده است: او بسیار با اعتماد به نفس به نظر سخن گفت و به این موضوع اشاره کرد که کار برای نجات ازفردا آغاز خواهد شد. 

نویسنده گزارش به مشخصات ظاهری و تجربیات دانشگاهی نخست وزیر لبنان  اشاره کرد و می نویسد: دیاب، قد بلندی دارد و دارای سه فرزند است و از تجربیات دانشگاهی و آموزشی زیادی برخوردار می باشد.او از سال ۱۹۸۵ در دانشگاه آمریکایی بیروت به عنوان مدرس و پژوهشگر مشغول به کار شده است و مسئولیت های اداری این دانشگاه که آخرین آن معاون دانشگاه بود را برعهده داشته و در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ بخش های سیاسی را تجربه کرده است. 

در همین حال "  سمر حمدان " که به مدت ۱۵ سال با دیاب همسایه بوده است به خبرگزاری فرانسه گفت:  او شخص صالحی است که ما جز خوبی چیزی از او ندیدیم،  او یک دانشگاهی ارشد است که بهترین تحصیلات را برای فرزندانش ( منظور دانشجویان ) فراهم کرد و هنگامی که وزیر شد اعتدال را حفظ کرد. 

 وزیر نادر

در وب سایتی که با نام دیاب قرار دارد، جزییاتی در مورد زندگینامه وی دیده می شود که  خود را یکی از وزیران تکنوکرات نادر از زمان استقلال لبنان توصیف می کند. 

در این وب سایت نوشته شده است: مطمئن هستم که راه حل بیشتر مشکلات اقتصادی، اجتماعی، مالی و حتی سیاسی و بیکاری لبنان به اشکال مختلف در آموزش و پرورش نهفته است. 

دیاب کرسی وزارات  را دردولت " نجیب میقاتی " رئیس جمهور پیشین گرفت، زمانی که حزب الله و متحدانش بیشتر کرسی‌ها را به دست آوردند اما پس از مدتی میقاتی به دلیل اختلاف در مورد دیدگاه ویژه بین‌المللی، دولت را به حریری واگذار کرد. 

موفقیت ها و دستاوردها

 دیاب مدرک لیسانس مهندسی ارتباطات و دکترا در رشته مهندسی کامپیوتر خود را از انگلستان دریافت کرد، سپس به عنوان مدرس دانشکده مهندسی و معماری " مارون سمعان " در دانشگاه آمریکایی فعالیت خود را ادامه داد. 

 وی بین سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ ریاست هیات موسس دانشکده مهندسی دانشگاه ظفر در سلطان نشین عمان را به عهده گرفت.

دیاب  بر روی  وب سایتش بیش از ۱۵۰ مقاله علمی خود که در مجله های جهانی منتشر شده و در کنفرانس های بین المللی ارائه داده را قرار داده است. 


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha