۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 2423
کد خبر: 83643983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره سرود نغمه‌های بهشتی نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد

تهران- ایرنا- آیین افتتاحیه دومین جشنواره سرود نغمه های بهشتی نیروی پدافند هوایی ارتش، در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عدیده معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی پدافند هوایی ارتش روز چهارشنبه در جمع شرکت‌کنندگان در این جشنواره اظهار داشت: اگر نگاهی گذرا به مقوله موسیقی و یا سرود داشته باشیم، می‌بینیم که این هنر هنگامی که در خدمت ارزش‌های دینی قرار می‌گیرد می‌تواند اهمیت بسیار بالا و تاثیر زیادی بر اشخاص و افراد داشته باشد.

وی افزود: سرود جایگاه رفیعی دارد، با نگاهی به سرودهای نواخته شده در ایام پیروزی انقلاب، می‌توان به تاثیر شگرف آن در حضور قاطبه مردم در صحنه‌های حماسی کشور پی برد. همچنین اخیرا هم سرودهای اجرا شده در مورد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از شور و حماسه بالایی برخوردار بود و تاثیر آن در حضور ۲۵ میلیونی مردم در شهر های مختلف در تشییع پیکر این مرد بزرگ دیده شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: در بیان اهمیت جایگاه سرود همین بس که معرفی  تمام کشورهای دنیا به وسیله سرود ملی صورت می گیرد. و در تمام کشورها در صحنه های مختلف همچون کسب افتخارات ورزشی و ... سرود ملی آن کشور نواخته می شود.

عدیده بیان کرد: سرود ملی کشور ما تا به حال ۵ بار تغییر کرده است. اولین سرود ملی در زمان ناصر الدین شاه توسط یک نظامی فرانسوی نواخته شد.

وی تاکید کرد: احیای جشنواره‌های سرود و تئاتر در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران، آغازگر حرکتی جدید در راستای نهادینه کردن ارزش‌های دینی مخاطبان است.

بر همین اساس، ‌تیم‌های شرکت کننده در این جشنواره طی امروز و فردا اجرای برنامه می‌کنند و فردا سوم بهمن ماه آیین اختتامیه با معرفی و قدردانی از گروه های برتر برگزار خواهد شد و تیم های برتر به جشنواره سرود ارتش راه خواهند یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha