سمنان با ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری دهه فجر را گرامی‌می‌دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری همزمان با ایام‌الله دهه فجر در این استان برگزار می‌شود که اختتامیه سوگواره مهر محرم یکی از مهمترین این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر فضیلت روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: این برنامه ها با مشارکت انجمن‌ها و موسسه‌های فرهنگی هنری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نیز ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در ایام الله دهه فجر در این استان اجرا خواهد شد.

وی، برگزاری آیین تجلیل از مروجان فرهنگ و کتابخوانی، برپایی کاروان‌های فرهنگی هنری، برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر، برگزاری مسابقات فرهنگی و نیز خاطره‌نویسی انقلاب را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و اظهار داشت: فعالان فرهنگی و هنری و هنرمندان نیز در برگزاری این برنامه ها مشارکت و فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اختتامیه سوگواره مهر محرم نیز همزمان با دهه فجر در سمنان برگزار و در آن از برترین‌های بخش‌های مختلف این سوگواره تجلیل خواهد شد.

برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «رونق تولید، مشاغل سخت»

رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان نیز از برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «رونق تولید، مشاغل سخت» همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر در سمنان خبر داد.

سعید خجسته فر گفت: در این نمایشگاه آثار تولیدی چند تن از عکاسان عضو انجمن سینمای جوانان سمنان از فعالیت های اقتصادی در کارگاه های تولیدی این استان در معرض دید قرار خواهد گرفت.

وی همچنین نمایشگاه عکس با عنوان «سینما چشم»، اکران فیلم‌های تولیدی انجمن سینمای جوانان سمنان، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه عکس مهدی مردانی را از دیگر برنامه های آینده انجمن سینمای جوانان سمنان برشمرد.

رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان یادآور شد: آخرین برنامه کارگاهی این انجمن سفر هفته گذشته ۱۰  تن از عکاسان عضو انجمن سینمای جوانان استان سمنان بود که در برنامه ای چند روزه به ثبت تلاش ها و فعالیت های کارگران در واحدهای تولیدی به ویژه معادن در این استان پرداختند. 

ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن اسلامی آغاز می‌شود.