آمریکا با ناامیدی دنبال راهی برای خروج از عراق است

بغداد - ایرنا - سفیر اسبق انگلیس در سوریه گفت: پس از ترور سردار "قاسم سلیمانی" به دستور "دونالد ترامپ" اکنون رییس جمهوری آمریکا با ناامیدی به دنبال حفظ آبروی خود و کشورش و راهی برای خروج از عراق است.

به گزارش امروز (یکشنبه ) خبرگزاری "المعلومه" عراق، «پیتر فورد» در مصاحبه ای افزود که اعتراضات گسترده در بغداد سه هفته پس از آنکه آمریکا با هواپیمای بدون سرنشین در فرودگاه بغداد حمله انجام داد و باعث کشته (شهید) شدن سردار سلیمانی و "ابومهدی المهندس" و چند تن دیگر شد، احساسات ضد آمریکایی را در عراق برانگیخت.
وی گفت که این تظاهرات پس از رای گیری پارلمان صورت گرفت، هنگامی که اکثریت آشکار به خروج نیروهای آمریکایی از عراق رای دادند، چه مسخره است که آمریکایی ها همیشه به حمایت خود از دمکراسی و انتقاد از کشورهایی که پارلمان ندارند، افتخار می کنند، در حالی که آمریکایی ها موضوعی که مربوط به یک پارلمان عربی است و خواستار خروج آنهاست را نادیده می گیرند و در واقع به آن توهین می کنند.
سفیر اسبق انگلیس در سوریه افزود: روشن است که اکثریت عراقی ها و به خصوص پس از ترور سردار سلیمانی خوشحال نیستند و این اقدام آمریکایی ها توهین به حاکمیت عراق بود و من فکر نمی کنم که آمریکایی ها فهمیده باشند که عواقب حضورشان در عراق چه خواهد بود، بنابراین آنها اکنون دنبال راهی برای خروج هستند و معتقدم آنها نمی توانند برای مدت طولانی مقاومت کنند.
وی گفت: ترامپ به دنبال راهی برای نجات از این مسیر است و به همین دلیل کاخ سفید در حال بررسی امکان حضور "ناتو" در عراق هستند، با این حال فکر می‌کنم که این هم قابل قبول نخواهد بود و این نشان می دهد که آمریکایی ها چقدر ناامید هستند، بنابراین ترامپ نیاز اساسی دارد که تحقیر نشود.
فورد تاکید کرد: آمریکا از فعالیت های ادعایی علیه گروه تروریستی "داعش" به عنوان بهانه ای برای ادامه حضور در عراق استفاده کرد، اما اکنون نیروهای امنیتی عراق قادر به دفاع از خود هستند.
وی افزود: نیروهای امنیتی عراق اکنون قادر به نابودی باقی مانده عناصر داعش در کشورشان هستند، به ویژه اگر آنها از دیگران مانند ایران، روسیه و سوریه کمک دریافت کنند، اما آمریکایی ها از داعش به عنوان بهانه ای برای توجیه حضور خود استفاده می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهلول US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    اما با ناامیدی هم از عراق نمی رود