۷ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83649472
T T
۰ نفر
مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند کمتر از ۱۰ درصد است

اراک - ایرنا - مدیرعامل عامل شرکت تولید نیروی برق شازند گفت: مصرف سوخت مایع (مازوت) در نیروگاه حرارتی این شهرستان در شرایط فصل سرد کمتر از ۱۰ درصد برآورد می‌شود.

«علیرضا شیخی مهرآبادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نیروگاه ها هیچ‌گونه دخالتی در تعیین سهمیه سوخت گاز برای این نیروگاه حرارتی ندارند و این مهم از سوی دیسپاچینگ (مرکز کنترل ملی گاز ایران) اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: با آغاز فصل زمستان و افزایش برودت هوا، گاز طبیعی به مصارف خانگی و برخی از صنایع اختصاص یافته و سهمیه گاز طبیعی برای نیروگاه‌های کشور به شدت کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شازند بیان کرد: شمار قابل توجهی از نیروگاه‌های نقاط مختلف کشور ۱۰۰ درصد از سوخت مازوت استفاده می‌کنند اما نیروگاه حرارتی شازند تنها واحد نیروگاهی استان مرکزی است که به‌دلیل محدودیت سوخت گاز و برای جلوگیری از آلایندگی، یکی از چهار واحد خود را به طور کلی از مدار تولید خارج کرده است.

شیخی مهرآبادی اظهار داشت: با تلاش‌ نیروگاه حرارتی شازند بیش از ۹۰ درصد از سوخت این نیروگاه، گاز  است و کمتر از ۱۰ درصد سوخت مایع(مازوت) استفاده می‌شود.

وی یادآوری کرد: میزان تولید برق نیروگاه شازند حدود ۹۰۰ مگاوات ساعت است اما مصرف استان حدود یک هزار و 300 مگاوات ساعت است و انتظار می‌رود همشهریان با اصلاح الگوی مصرف به کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌ها و جلوگیری از خاموشی همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت تولید برق شازند گفت: انتظار می‌رود همشهریان و مسوولان با درک صحیح از شرایط کنونی کشور، با این واحد همکاری کنند.

شیخی بیان کرد: قیمت هر لیتر مازوت بیش از بهای یک متر مکعب گاز ارزیابی می‌شود و این درحالی است که ارزش حرارتی هر ۲ سوخت یکسان است و به‌همین دلیل نیروگاه هیچ تمایلی برای مصرف سوخت مازوت ندارد.

نیروگاه حرارتی شازند در سال ۷۹ در کیلومتر ۲۵ جاده شازند - اراک و در شرق پالایشگاه شازند تاسیس شده است.

این واحد یکی از نیروگاه های ایران از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۱۳۰۰ مگاوات انرژی الکتریکی است که فعالیت آن از طریق چهار واحد بخار ۳۲۵ مگاواتی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha